Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management otázky na ústní

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (232.36 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Hodnotící kritéria

  • Standardy - Obecné normy a pravidla chování

- Specifické požadavky

  • Časové srovnání

  • Konkurenční srovnání

  • Správné řídící a provozní praktiky

Tvorba kontrolního systému

  • Proč-co-kdo-kdy-jak-jak často kontrolovat

  • Účel kontroly

  • Předmět kontroly

  • Subjekt kontroly

  • Časová dimenze kontroly

  • Postupy, metody kontroly

14. Řízenílidí.

Řízení lidí = zaměřuje se na zajištění dynamického souladu mezi lidmi (lidskými zdroji) a cíli dané organizace.

Odpovědnost za řízení lidí•Výkonní (linioví) manažeři

•Personální specialisté

NÁPLŇ ŘÍZENÍ LIDÍ

  • Personální politika a strategie

  • Formování pracovních postojů a výkonnostního klimatu organizace

  • Zajišťování zaměstnaneckých záležitostí

  • Řízení lidí v nestandardních situacích

Rozhodující aktivity

  • Řízení kariéry

  • Personální plánování

  • Zabezpečení správných lidí

  • Získávání a výběr pracovníků

  • Péče o rozvoj pracovníků

  • Hodnocení pracovníků

  • Odměňování

  • Bezpečnost práce a ochrana zdraví při práci

  • Investice do lidského kapitálu

Personální audit

  • Předmětem je: přezkoumání a zhodnocení stavu a návrh řešení ke zvýšení efektivnosti jednotlivců, organizačních jednotek i celé organizace. Je to jeden z nástrojů ke zvýšení efektivnosti a výkonnosti organizace, redukce počtu pracovníků.

  • Obsahem je:

  • Prověření jednotlivých personálních činností

  • Prověření zaměřené přímo na jednotlivé pracovníky

  • Cílem komplexního personálního auditu je odpověď na základní tři otázky:

  • Kdoz pracovníků se nejlépe hodí pro danou pracovní pozici?

  • Jak je nastavený systém řízení lidí v organizaci?

  • Kolikpracovníků je třeba mít v organizaci, aby zvládli současný objem práce?

15. Vedení lidí.

Vedení lidí=cílem je dosáhnout stavu, aby pracovní chování lidí bylo sv souladu se zájmy a cíli odniku. Je to vytváření prostředí a účinné využívání schopnosti, dovednosti a umění manažerů ukazovat lidem jak uspokojovat potřeby, ovlivňovat, usměrňovat, stimulovat a motivovat spolupracovníky ke kvalitnímu, aktivnímu a tvůrčímu plnění cílů jejich práce.

Klíčové složky funkce:

  • Aktivizovat, iniciovat, motivovat angažovanost výkonných pracovníků,zvyšovat odbornost.

  • Rozvoj pracovníků

  • Motivace, stimulace, komunikace

Nástroje vedení

  • Přímé nástroje -ukládání úloh pomocí všeobecn_ platných p_edpis_ a jednotlivýchkonkrétních p_íkaz_, v_etn_ p_ímého dohledu na aktivitu pracovník_.

  • Nepřímé nástroje - různých forem hmotné i nehmotné motivace (stimulace).

Styl vedení manažera

  • Klasické styly

    • Autokratcký

    • Demokrtický

    • Liberální

  • Situační vedení-znamená ovlivňování druhých a jakýmkoliv směrem ve smyslu plnění úkolů - kolegů, nadřízených nebo podřízených, prostřednictvím tzv. stylů vedení.

  • Transakční– odměny / tresty (směna něco za něco), odpovídá řídícímu stylu, vědomí práce za odměnu.

  • Transformační-vůdce i vedení se vzájemnou interakci dovádějí k vyšším úrovním morálky a motivace. Vize cíle a rozvoje potenciálu. Vysoké etické a morální standardy.

Témata, do kterých materiál patří