Management otázky na ústní
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Hodnotící kritéria
Standardy - Obecné normy a pravidla chování
- Specifické požadavky
Časové srovnání
Konkurenční srovnání
Správné řídící a provozní praktiky
Tvorba kontrolního systému
Proč-co-kdo-kdy-jak-jak často kontrolovat
Účel kontroly
Předmět kontroly
Subjekt kontroly
Časová dimenze kontroly
Postupy, metody kontroly
14. Řízenílidí.
Řízení lidí = zaměřuje se na zajištění dynamického souladu mezi lidmi (lidskými zdroji) a cíli dané organizace.
Odpovědnost za řízení lidí•Výkonní (linioví) manažeři
•Personální specialisté
NÁPLŇ ŘÍZENÍ LIDÍ
Personální politika a strategie
Formování pracovních postojů a výkonnostního klimatu organizace
Zajišťování zaměstnaneckých záležitostí
Řízení lidí v nestandardních situacích
Rozhodující aktivity
Řízení kariéry
Personální plánování
Zabezpečení správných lidí
Získávání a výběr pracovníků
Péče o rozvoj pracovníků
Hodnocení pracovníků
Odměňování
Bezpečnost práce a ochrana zdraví při práci
Investice do lidského kapitálu
Personální audit
Předmětem je: přezkoumání a zhodnocení stavu a návrh řešení ke zvýšení efektivnosti jednotlivců, organizačních jednotek i celé organizace. Je to jeden z nástrojů ke zvýšení efektivnosti a výkonnosti organizace, redukce počtu pracovníků.
-
Obsahem je:
Prověření jednotlivých personálních činností
Prověření zaměřené přímo na jednotlivé pracovníky
Cílem komplexního personálního auditu je odpověď na základní tři otázky:
Kdoz pracovníků se nejlépe hodí pro danou pracovní pozici?
Jak je nastavený systém řízení lidí v organizaci?
Kolikpracovníků je třeba mít v organizaci, aby zvládli současný objem práce?
15. Vedení lidí.
Vedení lidí=cílem je dosáhnout stavu, aby pracovní chování lidí bylo sv souladu se zájmy a cíli odniku. Je to vytváření prostředí a účinné využívání schopnosti, dovednosti a umění manažerů ukazovat lidem jak uspokojovat potřeby, ovlivňovat, usměrňovat, stimulovat a motivovat spolupracovníky ke kvalitnímu, aktivnímu a tvůrčímu plnění cílů jejich práce.
Klíčové složky funkce:
Aktivizovat, iniciovat, motivovat angažovanost výkonných pracovníků,zvyšovat odbornost.
Rozvoj pracovníků
Motivace, stimulace, komunikace
Nástroje vedení
Přímé nástroje -ukládání úloh pomocí všeobecn_ platných p_edpis_ a jednotlivýchkonkrétních p_íkaz_, v_etn_ p_ímého dohledu na aktivitu pracovník_.
Nepřímé nástroje - různých forem hmotné i nehmotné motivace (stimulace).
Styl vedení manažera
Klasické styly
-
Autokratcký
-
Demokrtický
-
Liberální
-
Situační vedení-znamená ovlivňování druhých a jakýmkoliv směrem ve smyslu plnění úkolů - kolegů, nadřízených nebo podřízených, prostřednictvím tzv. stylů vedení.
Transakční– odměny / tresty (směna něco za něco), odpovídá řídícímu stylu, vědomí práce za odměnu.
Transformační-vůdce i vedení se vzájemnou interakci dovádějí k vyšším úrovním morálky a motivace. Vize cíle a rozvoje potenciálu. Vysoké etické a morální standardy.