Management otázky na ústní
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Charakteristiky procesu
Vlastník procesu
Vstup
Výstup
Zdroje a náklady na proces
Čas potřebný k realizaci procesů
Informační zabezpečení procesu
Vnitřní organizační struktura procesu
Úlohy procesního řízení
Identifikace procesů – mapy procesů
Nové definování procesů
Redesign procesů
Napřímení procesů
Zajištění stability procesů
Navození atmosféry zlepšování procesů
9. Řízení vztahů se zákazníky.
CRM = Řízení vztahů se zákazníky = Customer relationship management
„Zákazník není králem, ale diktátorem.“
CRM – manažerský přístup, který vidí zvýšení výkonnosti v budování vztahů se zákazníky.
Tvorba hodnoty pro zákazníky – potřeby/zdroje
CRM – marketing – koncepce 4C
Customer solution - řešení potřeb zákazníka (odpovídá Product ze 4P)
Cost - náklady vzniklé zákazníkovi (odpovídá Price ze 4P)
Convenience (Channel) - dostupnost řešení (odpovídá Place ze 4P)
Communication - komunikace (odpovídá Promotion ze 4P)
Transakce se zákazníky:- Frekvence transakcí
- Složitost a neurčitost transakcí
- Riziko uskutečnění transakce
- Provázanost s jinými transakcemi
- Zvláštnosti transakčních nákladů
Základní principy CRM
Otevřenost
Proaktivita
Férovost
Znalost zákazníka
Hlavní prvky CRM
Lidé
Obchodní procesy
Technologie
Obsahy
Strategie vztahů se zákazníky
Rozdělení trhu
Rozdělení zákazníků – přínosy ze vztahu/objem nákupů
VIP zákazníci (klíčoví zákazníci)
Perspektivní zákazníci
Nejasní zákazníci
Okrajoví zákazníci
Úroveň CRM v podniku
Chaotická úroveň
Segmentovaná úroveň
Centrická úroveň
Individualizovaná úroveň
Globálně individualizovaná
Nástroje CRM
Kanálová politika
Politika interakcí
Politika znalostí
Smluvní politika
Zákaznická politika
Fáze CRM
Oslovení zákazníka
Obchodní transakce
Plnění objednávek
Zákaznický servis
10. Systém řízení podniku. Manažerské funkce, jejich pojetí a rozdělení.
Podnik obsahuje - prvky živé a neživé
Podnik se skládá ze 2 subsystémů:
-
Řídící systém = subjekt řízení
cílově usměrňuje výkonnýsystém (s prostředky a kapacitami, s kterými disponují), aby dosáhl určitých cílů.
2 funkce –řízení výkonného systému a zdokonalování výkonného i řídícího systému.
-
Řízený systém = výkonný systém - objekt řízení:
podnik jako celek
čísti, prvky, útvary podniku
fáze transformačního procesu (obstarání materiálu, technický rozvoj, výroba, odbyt, finance...
Systém řízení podniku:
Z pohledu struktury systému =struktura řídícího systému
Je to uspořádání jeho prvků a vzájemného působení mezi nimi, základem je oraznizační struktra. Organizační struktura tvoří základ pro výkonné aktivity, je kostrou řízení.
Z pohledu proces řízení podniku =soubor řídících aktivit
Je to fungování činnosti útvarů, pracovníků vykonávajících řízení v souladu s cíli a pravidly řízení a používajících potřebné prostředky pro jeho uskutečnění.
Je to soubor aktivit jako: plánování, organizování, operativní řízení, kontrole, zabezpečovací fce (inf.prostředky...) a fce průběžných (rozhodování, koordinování...).