Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management otázky na ústní

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (232.36 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • 2. a 3. = výkonný management.

MANAŽERSKÉ ROLE (H. MINTZBERG)

  • 1. Interpersonální role – u manažerů spíše na nižších úrovních

    • představitel (figurka) - komunikuje s ním vnější okolí, je představitelem té organizace (u nás děkan, v Opavě rektor

    • lídr (vůdce) - využívá psychologii, vede lidi

    • spojovací článek (styčný důstojník) - zprostředkuje zam. kontakt s šéfem

  • 2. Informační role- vychází z informací které dostal z interpersonálních vztahů

    • příjemce informací (sledovatel) – z hora

    • šiřitel informací – získané info předá zaměstnancům

    • mluvčí– mluví a zastupuje svou skupinu

  • 3. Rozhodovací role- spojeny s tvorbou strategických organizačních rozhodnutí na základě přístupu k informacím a jeho autoritě.

    • Podnikatel - měl by být akční, nečeká , co přijde, je aktivní, vyhledává možnosti zlepšení

    • řešitel problémů (eliminátor poruch)

    • alokátor zdrojů – rozděluje zdroje

    • Vyjednávač -vyjednává podmínky pro své zaměstnance, zákazníky

3. MANAŽER A JEHO KOMPETENCE MANAŽERA. STYL MANAŽERSKÉ PRÁCE.

MANAŽERSKÉ KOMPETENCE

  • Jaké musí mít dovednosti

  • Kompetence – schopnost člověka chovat se způsobem odpovídajícím požadavkům práce v parametrech daných prostředím organizace a tak přinášet žádoucí výsledky

  • Základní složky manažerské kompetence:

  1. Zkušenosti - zdroj poznatků manažera o světě

  2. Znalosti - opakované a využívané informace

  3. Povahové rysy - charakteristický způsob chování v různých situacích

  4. Postoje - sklony ustáleným způsobem reagovat na osoby, předměty, situace a sebe sama

  5. Dovednosti - schopnost vykonávat určité činnosti

  1. Odborně technické dovednosti - znalost činností (metody, postupy a procesy), pracuje se specifickými nástroji a technikami.

  2. Analytické a koncepční dovedností – schopnost rozeznat významné body určité situace. dovednost situaci zanalyzovat, dát dohromady a vytvořit vizi

  3. Manažerské procesní a organizační dovednosti – efektivně řešit problémy, schopnost zorganizovat činnosti, řídit proces

  4. Dovednosti v mezilidských vztazích na pracovišti – způsobilost práce s lidmi.

STYL MANAŽERSKÉ PRÁCE

  • Způsob činnosti manažera -postupy jeho rozhodování a zvolené metody dosahování vytýčených cílů v konkrétních podmínkách

  • Styl manažerské práce je determinován:

    • Charakterem okamžité situace

    • Závažností rozhodnutí

    • Postoji podřízených

    • Osobními vlastnostmi manažera

Styl manažerské práce I (R. Likert)

  • Autoritativní (já jsem manažer, o všem rozhoduju, poslední slovo mám já)

  • Benevolentní - ochota připustit jiný názor, ale sám se rozhoduje

  • Konzultativní – demokratický, spolupráce a diskuze se zaměstnanci, zasahuje do rozhodování, spolupracuje a někdy přihlédne k názoru podřízených

  • Participativní (liberální) - zaměstnanci rozhodují, spolupodílení na rozhodování

Témata, do kterých materiál patří