Management otázky na ústní
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- Výrazné pozitivní změny procesů – zásadní a radikální
Úrovně
WPR – work process reengineering
BPR – business process reengineering
TBR – total business reengineering
6. MANAGEMENT RIZIKA.
Risk management
Riziko – kombinace pravděpodobnosti nebo četnosti výskytu a následků určité nebezpečné události.
Management rizika – systematický a koordinovaný způsob práce s rizikem a nejistotou uplatňovaný v rámci celého podniku a zahrnující všechny druhy rizik.
Riziko – nejistota - Negativní i pozitivní stránka rizika
Pojetí podnikatelského rizika
Variabilita (nejistota) možných výsledků
Možnosti odchylek od očekávaných výsledků
Pravděpodobnost výsledků odlišných od očekávaných
Klasifikace rizik
Podnikatelská – čistá
Systematická – nesystematická
Vnitřní – vnější
Ovlivnitelná – neovlivnitelná
Primární – sekundární
Podle fází projektu
Podle věcné náplně
Strategická - operativní
Cíle managementu rizika - Zajištění přežití podniku
-Udržení podnikatelské prosperity podniku
Proces managementu rizika
Vymezení kontextu a cílů managementu rizika
Identifikace rizika a jejich sledování
Stanovení významnosti rizika
Měření rizika
Hodnocení rizika a rozhodování o riziku
Příprava a realizace opatření ke snížení rizika
7. MANAGEMENT ZNALOSTÍ.
Knowledge management „Jedinou jistotou je změna.“
Management znalostí – část managementu zaměřená na využití znalostí k zefektivnění činnosti podniku. cílem je zajistit, aby lidé v podniku měli ve správnou chvíli k dispozici správné znalosti.
Znalost – strukturovaný souhrn vzájemně souvisejících poznatků a zkušeností z určité oblasti nebo k nějakému účelu.
Poznatek – jednotlivý výsledek lidského poznávání. Soustava poznatků tvoří znalost.
Data – vše co můžeme zaregistrovat svými smysly (poznatky, zkušenosti...).
Informace – data, kterým jejich uživatel při interpretaci přiřazuje význam. Jsou to relevantní data obsahující účel.
Typy znalostí
Všeobecná
Specifická
Explicitní
Tacitní
Proces tvorby znalostí
-
Socializace – zkušenost
-
Externalizace – artikulace
-
Kombinace – spojování
-
Internalizace – osvojování si
Nefunkčnost managementu znalostí
Monopol
Umělý nedostatek
Obchodní bariéry
8. Procesní management.
Řízení procesů (Process management)
Proces – soubor činností, který vyžaduje 1 nebo více vstupů a tvoří výstup, který má pro zákazníka hodnotu.
Procesní přístup – systematická identifikace a řízení procesů používaných v organizaci a jejich vzájemné působení.
Řízení procesů (process management) – přístup managementu zaměřený na monitoring existujících procesů, jejich analýzu, případné změny, stabilizaci a další zlepšování - Procesní přístup pomáhá zlepšovat zejména celkový přínos pro zákazníka (například zrychlení dodávky) a pomáhá zvýšit celkovou efektivnost firmy (tím, že odstraní zbytečně vykonávané procesy nebo procesy zjednoduší).