Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management otázky na ústní

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (232.36 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

- Výrazné pozitivní změny procesů – zásadní a radikální

  • Úrovně

    • WPR – work process reengineering

    • BPR – business process reengineering

    • TBR – total business reengineering

6. MANAGEMENT RIZIKA.

  • Risk management

  • Riziko – kombinace pravděpodobnosti nebo četnosti výskytu a následků určité nebezpečné události.

  • Management rizika – systematický a koordinovaný způsob práce s rizikem a nejistotou uplatňovaný v rámci celého podniku a zahrnující všechny druhy rizik.

  • Riziko – nejistota - Negativní i pozitivní stránka rizika

Pojetí podnikatelského rizika

  • Variabilita (nejistota) možných výsledků

  • Možnosti odchylek od očekávaných výsledků

  • Pravděpodobnost výsledků odlišných od očekávaných

Klasifikace rizik

  • Podnikatelská – čistá

  • Systematická – nesystematická

  • Vnitřní – vnější

  • Ovlivnitelná – neovlivnitelná

  • Primární – sekundární

  • Podle fází projektu

  • Podle věcné náplně

  • Strategická - operativní

Cíle managementu rizika - Zajištění přežití podniku

-Udržení podnikatelské prosperity podniku

Proces managementu rizika

  • Vymezení kontextu a cílů managementu rizika

  • Identifikace rizika a jejich sledování

  • Stanovení významnosti rizika

  • Měření rizika

  • Hodnocení rizika a rozhodování o riziku

  • Příprava a realizace opatření ke snížení rizika

7. MANAGEMENT ZNALOSTÍ.

  • Knowledge management „Jedinou jistotou je změna.“

  • Management znalostí – část managementu zaměřená na využití znalostí k zefektivnění činnosti podniku. cílem je zajistit, aby lidé v podniku měli ve správnou chvíli k dispozici správné znalosti.

  • Znalost – strukturovaný souhrn vzájemně souvisejících poznatků a zkušeností z určité oblasti nebo k nějakému účelu.

  • Poznatek – jednotlivý výsledek lidského poznávání. Soustava poznatků tvoří znalost.

  • Data – vše co můžeme zaregistrovat svými smysly (poznatky, zkušenosti...).

  • Informace – data, kterým jejich uživatel při interpretaci přiřazuje význam. Jsou to relevantní data obsahující účel.

Typy znalostí

  • Všeobecná

  • Specifická

  • Explicitní

  • Tacitní

Proces tvorby znalostí

  • Socializace – zkušenost

  • Externalizace – artikulace

  • Kombinace – spojování

  • Internalizace – osvojování si

Nefunkčnost managementu znalostí

  • Monopol

  • Umělý nedostatek

  • Obchodní bariéry

8. Procesní management.

Řízení procesů (Process management)

  • Proces – soubor činností, který vyžaduje 1 nebo více vstupů a tvoří výstup, který má pro zákazníka hodnotu.

  • Procesní přístup – systematická identifikace a řízení procesů používaných v organizaci a jejich vzájemné působení.

  • Řízení procesů (process management) – přístup managementu zaměřený na monitoring existujících procesů, jejich analýzu, případné změny, stabilizaci a další zlepšování - Procesní přístup pomáhá zlepšovat zejména celkový přínos pro zákazníka (například zrychlení dodávky) a pomáhá zvýšit celkovou efektivnost firmy (tím, že odstraní zbytečně vykonávané procesy nebo procesy zjednoduší).

Témata, do kterých materiál patří