Management otázky na ústní
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Hodnotitel
Týmový pracovník
Dokončovatel
Životní cyklus týmu
Formování
Krystalizace
Normování
Fungování
Únava
Zánik
9 principů budování týmu
Stanovení spol. účelu, proč tým vzniká a existuje
Posouzení silných a slabých stránek týmu a členů.
Formulování konkrétního cíle
Dohoda na společném postupu pro splnění cíle
Podpora přebírání odpovědnosti u jednotlivce i týmu jako celku
Budování vzájemné důvěry mezi členy týmu
Udržování odpovídající úrovně znalostí a dovedností členů týmu
Poskytování podpory a zdrojů
Vytváření příležitostí i pro malé úspěch
Konflikty v pracovním týmu
Přecenění schopností
Osobní prestiž manažera
Roztříštěnost názorů
Sociální lenost
18. Podstata a základní charakteri stiky strategického managementu, vize a mise.
Pojem „strategie“
Starořecké slovo „stratagan“ – nečekaný zvrat, překvapující rozuzlení, předstírání, léčka, úskok...
Strategie jako vojenské umění - starověké Řecko (508 – 507 př. n. l.)
Stratos – armáda, stratégos – vojenský velitel
Nejstarší text o vojenské strategii – čínský generál Sun C´- O válečném umění (2500 let starý)
Pojetí strategického managementu
SM jako souhrn aktivit, jejichž smyslem je formování dlouhodobých záměrů fungování podniku.
SM představuje proces přípravy a realizace rozvojových záměrů dlouhodobější povahy, které mají pro daný subjekt rozhodující význam a jejichž cílem je dosažení stanovených strategických cílů.
SM představuje systémově řízený proces, jehož podstatou je pružná reakce na změny, obrana podniku před nebezpečím hrozeb a využití všech vhodných příležitostí v budoucím, nastupujícím dlouhodobém časovém horizontu.
Získání konkurenční výhody ->SM představuje proces nalezení takové možnosti v budoucnosti, které zajistí úspěch podniku na trhu, posílí jeho konkurenceschopnost, zajistí mu vhodnou pozici mezi producenty.
Slovník vojenství (podle Jamese z roku 1810) – strategie je činnost mimo dohled nepřítele.
Integrální součást celkového řízení podniku
Realizátory jsou řídící pracovníci (top management, CEO), kteří
Rozhodují o potřebných aktivitách podniku
Vytvářejí podmínky pro hladký průběh těchto aktivit
Metody strategického rozhodování:
-
Brainstorming
-
Delfská metoda
-
Metoda scénářů
-
Rozhodovací stromy
-
Myšlenkové mapy
Etapy ve vývoji podnikových strategií
Etapa podnikového plánování (1945 – 1960) – plánování finančních toků a výroby
Etapa dlouhodobého plánování (1960 – 1973) – efektivnost výroby
Etapa strategického plánování (1973 – 1980) – analýzy budoucích příležitostí a ohrožení
Etapa strategického managementu (1980 – 1995) – pružnost podniku
Etapa „nového“ strategického managementu (1995...) – lidský faktor
Podstata strategického managementu