Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management otázky na ústní

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (232.36 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Hodnotitel

  • Týmový pracovník

  • Dokončovatel

  • Životní cyklus týmu

    1. Formování

    2. Krystalizace

    3. Normování

    4. Fungování

    5. Únava

    6. Zánik

    9 principů budování týmu

    1. Stanovení spol. účelu, proč tým vzniká a existuje

    2. Posouzení silných a slabých stránek týmu a členů.

    3. Formulování konkrétního cíle

    4. Dohoda na společném postupu pro splnění cíle

    5. Podpora přebírání odpovědnosti u jednotlivce i týmu jako celku

    6. Budování vzájemné důvěry mezi členy týmu

    7. Udržování odpovídající úrovně znalostí a dovedností členů týmu

    8. Poskytování podpory a zdrojů

    9. Vytváření příležitostí i pro malé úspěch

    Konflikty v pracovním týmu

    • Přecenění schopností

    • Osobní prestiž manažera

    • Roztříštěnost názorů

    • Sociální lenost

    18. Podstata a základní charakteri stiky strategického managementu, vize a mise.

    Pojem „strategie“

    • Starořecké slovo „stratagan“ – nečekaný zvrat, překvapující rozuzlení, předstírání, léčka, úskok...

    • Strategie jako vojenské umění - starověké Řecko (508 – 507 př. n. l.)

    • Stratos – armáda, stratégos – vojenský velitel

    • Nejstarší text o vojenské strategii – čínský generál Sun C´- O válečném umění (2500 let starý)

    Pojetí strategického managementu

    • SM jako souhrn aktivit, jejichž smyslem je formování dlouhodobých záměrů fungování podniku.

    • SM představuje proces přípravy a realizace rozvojových záměrů dlouhodobější povahy, které mají pro daný subjekt rozhodující význam a jejichž cílem je dosažení stanovených strategických cílů.

    • SM představuje systémově řízený proces, jehož podstatou je pružná reakce na změny, obrana podniku před nebezpečím hrozeb a využití všech vhodných příležitostí v budoucím, nastupujícím dlouhodobém časovém horizontu.

    • Získání konkurenční výhody ->SM představuje proces nalezení takové možnosti v budoucnosti, které zajistí úspěch podniku na trhu, posílí jeho konkurenceschopnost, zajistí mu vhodnou pozici mezi producenty.

    • Slovník vojenství (podle Jamese z roku 1810) – strategie je činnost mimo dohled nepřítele.

    • Integrální součást celkového řízení podniku

    • Realizátory jsou řídící pracovníci (top management, CEO), kteří

      • Rozhodují o potřebných aktivitách podniku

      • Vytvářejí podmínky pro hladký průběh těchto aktivit

    Metody strategického rozhodování:

    • Brainstorming

    • Delfská metoda

    • Metoda scénářů

    • Rozhodovací stromy

    • Myšlenkové mapy

    Etapy ve vývoji podnikových strategií

    1. Etapa podnikového plánování (1945 – 1960) – plánování finančních toků a výroby

    2. Etapa dlouhodobého plánování (1960 – 1973) – efektivnost výroby

    3. Etapa strategického plánování (1973 – 1980) – analýzy budoucích příležitostí a ohrožení

    4. Etapa strategického managementu (1980 – 1995) – pružnost podniku

    5. Etapa „nového“ strategického managementu (1995...) – lidský faktor

    Podstata strategického managementu

    Témata, do kterých materiál patří