Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management otázky na ústní

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (232.36 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Mise

  • Mise specifikuje podnikatelské aktivity, ve kterých chce podnik působit a se kterými chce konkurovat.

  • Je více konkrétnější než vize.

  • Mise odůvodňuje a vysvětluje existenci podniku.

  • Mise dává odpověď na otázku: „Jakou přidanou hodnotu může náš podnik nabídnout trhu nebo lidstvu?“

  • Co by měla obsahovat mise

  • Cíl podniku

  • Zdůvodnění existence podniku

  • Étos podniku: kultura, základní hodnoty, ambice

  • Čím se odlišujeme od konkurence

  • Konkurenční výhoda

  • Identifikace trhu a zákazníků

  • Základní pravidla pro tvorbu mise

  • Informativní

  • Jednoduché

  • Zapamatovatelné

  • Dosažitelné

  • Získávající zaměstnance

Cíl podniku

  • Všechny společnosti Baťovy světové organizace si kladou za cíl rozvíjet a podporovat myšlenky a hodnoty, které u naší firmy vznikly před více než sto lety

Hodnoty podniku

  • Hodnoty podniku jsou zásady, které organizace přijala za vlastní.

  • Tvoří mantinely její činnosti a pomáhají při rozhodování v nerozhodných situacích.

19. Sekvenční model strategického managementu.

Sekvenční model strategického managementu

  1. Strategické plánování

    • Strategická analýza

    • Stanovení strategického cíle

    • Formulace strategie

    • Tvorba strategického plná

  2. Implementace strategie

  3. Strategická kontrola

Strategická analýza = Kde jsem a v jaké jsem situaci

  • Zkoumá minulost, současnost a budoucí perspektivy

  • Struktura strategické analýzy

  • Analýza externího prostředí (Makroprostředí, Trh)

  • Analýza interního prostředí

  • Syntéza

Metody analýzy makroprostředí

  • PEST, PESTLE, STEP, STEEPLED, STEER

  • Extrapolace trendů (prognózování) - Matematické modely využívané v prognózování. Prognostická metoda určující pravděpodobný průběh určitého jevu z jeho dosavadního vývoje. Realizuje se jako výpočetní algoritmus různých regresních čar (např. přímka, exponenciál, logaritmické křivky, hyperboly).

  • Expertní metody - Využití oborníků pro činnost, která vyžaduje zvláštní znalosti. V situaci nutnosti odborného (expertního) posouzení problému a jeho dalšího vývoje v budoucnosti.

    • Brainstorming (burza nápadů) – základní, intuitivní, destruktivní

    • Delfská metoda (kdy se co stane, nebo se může stát a za jakých podmínek)

    • Metoda QUEST (Quick Environmental Scanning Technique), Delfská metoda, Brainstorming

  • Metoda scénářů - Využívána v případě existence nekontinuálních změn v okolí podniku. Scénář je obraz uspořádaný ze všech dosažitelných a významných prognóz a informací.Cílem scénářů je určit kritické okamžiky vývoje, u který je třeba uskutečnit zásadní rozhodnutí.

  • Základní skupiny scénářů:

    • Scénáře možných událostí

    • Simulační scénáře

    • Scénáře stavu okolí

    • Scénáře procesu okolí

Metody analýzy trhu

  • Analýza odvětví – hybné síly odvětví, atraktivita odvětví

  • Analýza konkurence – porter, mapa konkurenčních skupin

  • Analýza zákazníků

  • Výzkum trhu

  • Strategické mapy

  • Analýza globalizačních trendů

Témata, do kterých materiál patří