Management otázky na ústní
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Mise
Mise specifikuje podnikatelské aktivity, ve kterých chce podnik působit a se kterými chce konkurovat.
Je více konkrétnější než vize.
Mise odůvodňuje a vysvětluje existenci podniku.
Mise dává odpověď na otázku: „Jakou přidanou hodnotu může náš podnik nabídnout trhu nebo lidstvu?“
Co by měla obsahovat mise
Cíl podniku
Zdůvodnění existence podniku
Étos podniku: kultura, základní hodnoty, ambice
Čím se odlišujeme od konkurence
Konkurenční výhoda
Identifikace trhu a zákazníků
Základní pravidla pro tvorbu mise
Informativní
Jednoduché
Zapamatovatelné
Dosažitelné
Získávající zaměstnance
Cíl podniku
-
Všechny společnosti Baťovy světové organizace si kladou za cíl rozvíjet a podporovat myšlenky a hodnoty, které u naší firmy vznikly před více než sto lety
Hodnoty podniku
Hodnoty podniku jsou zásady, které organizace přijala za vlastní.
Tvoří mantinely její činnosti a pomáhají při rozhodování v nerozhodných situacích.
19. Sekvenční model strategického managementu.
Sekvenční model strategického managementu
Strategické plánování
Strategická analýza
Stanovení strategického cíle
Formulace strategie
Tvorba strategického plná
Implementace strategie
Strategická kontrola
Strategická analýza = Kde jsem a v jaké jsem situaci
Zkoumá minulost, současnost a budoucí perspektivy
Struktura strategické analýzy
Analýza externího prostředí (Makroprostředí, Trh)
Analýza interního prostředí
Syntéza
Metody analýzy makroprostředí
PEST, PESTLE, STEP, STEEPLED, STEER
Extrapolace trendů (prognózování) - Matematické modely využívané v prognózování. Prognostická metoda určující pravděpodobný průběh určitého jevu z jeho dosavadního vývoje. Realizuje se jako výpočetní algoritmus různých regresních čar (např. přímka, exponenciál, logaritmické křivky, hyperboly).
Expertní metody - Využití oborníků pro činnost, která vyžaduje zvláštní znalosti. V situaci nutnosti odborného (expertního) posouzení problému a jeho dalšího vývoje v budoucnosti.
Brainstorming (burza nápadů) – základní, intuitivní, destruktivní
Delfská metoda (kdy se co stane, nebo se může stát a za jakých podmínek)
Metoda QUEST (Quick Environmental Scanning Technique), Delfská metoda, Brainstorming
Metoda scénářů - Využívána v případě existence nekontinuálních změn v okolí podniku. Scénář je obraz uspořádaný ze všech dosažitelných a významných prognóz a informací.Cílem scénářů je určit kritické okamžiky vývoje, u který je třeba uskutečnit zásadní rozhodnutí.
Základní skupiny scénářů:
Scénáře možných událostí
Simulační scénáře
Scénáře stavu okolí
Scénáře procesu okolí
Metody analýzy trhu
Analýza odvětví – hybné síly odvětví, atraktivita odvětví
Analýza konkurence – porter, mapa konkurenčních skupin
Analýza zákazníků
Výzkum trhu
Strategické mapy
Analýza globalizačních trendů