Management otázky na ústní
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Inovační cyklus
Strategická příprava inovací
Prognózování inovace
Koncepční řízení inovace
Příprava a zpracování plánu
Řešení inovací
Projektování inovačních aktivit
Realizace inovací
Realizace inovačních akcí
Trvalý provoz inovací
Difúzní fáze
Inovační strategie
Strategie opírající se o progresivnost technického řešení
Vyvážená strategie
Strategie ověřených technických přístupů
Konzervativní strategie nízkého rozpočtu
Strategie diverzifikovaných vysokých rozpočtů
24. Informační management , jeho význam a poslání pro podnik . Informační technologie v podniku.
Úkoly informačního managementu
tvorba strategie informačního systému ve vazbě na podnikovou strategii,
dlouhodobé plánování rozvoje informačního systému,
zvládnutí informačních technologií a jejich aplikačních možností,
Řízení projektů zavádění informačních technologií,
zapojení uživatelů do zavádění a vývoje projektů informačních technologií,
výchova uživatelů informačních technologií.
Význam informačních technologií v podniku
Informační technologie je souhrn hardwarového, softwarového, databázového a komunikačního vybavení podniku.
strategický význam,
podpůrný význam,
infrastruktura systému řízení podniku,
působnost na všech úrovních řízení podniku,
25. Jakost a systémy řízení jakosti v podniku. Základní přístupy managementu jakosti.
Pojetí jakosti a řízení jakosti
Jakost – celkový souhrn vlastností a znaků výrobků nebo služeb, které mu dávají schopnost uspokojovat předem stanovené nebo předpokládané potřeby.
Řízení jakosti – určuje a realizuje politiku jakosti.
Zabezpečování jakosti – činnosti, které jsou nutné pro dosažení přiměřené důvěry, že výrobek nebo služba uspokojí dané požadavky na jakost.
Vývoj pohledu na jakost: technická pravidla a předpisy – technická a designová vyspělost – techniko-ekonomické veličiny – komplexní pojetí jakosti
Charakteristiky jakosti
– soubor vlastností nebo znaků produktu
Kvantitativní – kvalitativní
Technické
Působící při používání v provozu
Estetické
Ekonomické
Důležité prvky jakosti
Dobrý návrh
Originalita a vkusnost návrhu
Převaha nad konkurencí
Funkčnost a vnější vzhled
Fyzické působení
Systém řízení jakosti – základní prvky
Určení požadavků zákazníka
Stanovení cílů jakosti
Program kontroly jakosti
Tvorba politiky jakosti podniku:
Komunikace o potřebách jakosti
Vyškolení zaměstnanci
Odměňování zaměstnanců za kvalitu
Angažovanost zaměstnanců na zvýšení jakosti
Základní přístupy managementu jakosti
Přístup vycházející z ISO norem (International Organization for Standardization)
Typický pro USA a Evropu
ISO – celosvětová federace národních normalizačních orgánů
Mezinárodní normy ISO – minimální rámec managementu jakosti
ČSN EN ISO