Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management otázky na ústní

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (232.36 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Inovační cyklus

  1. Strategická příprava inovací

    • Prognózování inovace

    • Koncepční řízení inovace

    • Příprava a zpracování plánu

  2. Řešení inovací

    • Projektování inovačních aktivit

  3. Realizace inovací

    • Realizace inovačních akcí

    • Trvalý provoz inovací

    • Difúzní fáze

Inovační strategie

  • Strategie opírající se o progresivnost technického řešení

  • Vyvážená strategie

  • Strategie ověřených technických přístupů

  • Konzervativní strategie nízkého rozpočtu

  • Strategie diverzifikovaných vysokých rozpočtů

24. Informační management , jeho význam a poslání pro podnik . Informační technologie v podniku.

Úkoly informačního managementu

  • tvorba strategie informačního systému ve vazbě na podnikovou strategii,

  • dlouhodobé plánování rozvoje informačního systému,

  • zvládnutí informačních technologií a jejich aplikačních možností,

  • Řízení projektů zavádění informačních technologií,

  • zapojení uživatelů do zavádění a vývoje projektů informačních technologií,

  • výchova uživatelů informačních technologií.

Význam informačních technologií v podniku

  • Informační technologie je souhrn hardwarového, softwarového, databázového a komunikačního vybavení podniku.

  • strategický význam,

  • podpůrný význam,

  • infrastruktura systému řízení podniku,

  • působnost na všech úrovních řízení podniku,

25. Jakost a systémy řízení jakosti v podniku. Základní přístupy managementu jakosti.

Pojetí jakosti a řízení jakosti

  • Jakost – celkový souhrn vlastností a znaků výrobků nebo služeb, které mu dávají schopnost uspokojovat předem stanovené nebo předpokládané potřeby.

  • Řízení jakosti – určuje a realizuje politiku jakosti.

  • Zabezpečování jakosti – činnosti, které jsou nutné pro dosažení přiměřené důvěry, že výrobek nebo služba uspokojí dané požadavky na jakost.

  • Vývoj pohledu na jakost: technická pravidla a předpisy – technická a designová vyspělost – techniko-ekonomické veličiny – komplexní pojetí jakosti

Charakteristiky jakosti

– soubor vlastností nebo znaků produktu

  • Kvantitativní – kvalitativní

  • Technické

  • Působící při používání v provozu

  • Estetické

  • Ekonomické

Důležité prvky jakosti

  • Dobrý návrh

  • Originalita a vkusnost návrhu

  • Převaha nad konkurencí

  • Funkčnost a vnější vzhled

  • Fyzické působení

Systém řízení jakosti – základní prvky

  • Určení požadavků zákazníka

  • Stanovení cílů jakosti

  • Program kontroly jakosti

  • Tvorba politiky jakosti podniku:

    • Komunikace o potřebách jakosti

    • Vyškolení zaměstnanci

    • Odměňování zaměstnanců za kvalitu

    • Angažovanost zaměstnanců na zvýšení jakosti

Základní přístupy managementu jakosti

  • Přístup vycházející z ISO norem (International Organization for Standardization)

    • Typický pro USA a Evropu

    • ISO – celosvětová federace národních normalizačních orgánů

    • Mezinárodní normy ISO – minimální rámec managementu jakosti

    • ČSN EN ISO

Témata, do kterých materiál patří