Management otázky na ústní
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Krizové strategie
-
Strategie podle předjímání možné budoucí krizové situace podniku (Bělohlávka, Košťana a Šuléře)
Odstranění problému
Příprava alternativních plánů
Odstranění ohniska krize
-
Krizové strategie podle charakteru cílů (Slávik)
Revitalizační strategie
Strategie zvratu
Strategie redukce
Strategie restrukturalizace portfolia
Útlumové strategie
Deinvestiční strategie
Likvidační strategie
Krizová komunikace
Předmět – sdělování informací:mezi orgány a prvky systému krizového řízení a uvnitř tohoto systému,
21. Podniková kultura, její význam, prvky a projevy.
Podniková kultura
soubor sdílených názor a uznávaných pravidel chování pracovníků uvnitř podniku a způsob jejich prezentace vůči vnějšímu okolí.
vyjadřuje určitý charakter podniku, celkovou atmosféru, ovzduší, vnitřní život ovlivňující myšlení a chování spolupracovníků podniku. (Vysekalová, Mikeš, 2009)
představuje soustavu hodnot, norem, přesvědčení, postojů a domněnek, která sice asi nebyla nikde výslovně zformulována, ale určuje způsob chování a jednání lidí a způsoby vykonávání práce. (Armstrong)
Pojetí podnikové kultury
Širší pojetí: vnitřní atmosféru typickou pro podnik, ovzduší panující v podniku
Užší pojetí: souhrn představ, přístupů a hodnot ve firmě všeobecně sdílených a relativně dlouhodobě udržovaných, které se projevují v myšlení, cítění a chování členů organizace a v artefaktech (výtvorech) materiální i nemateriální povahy
Funkce podnikové kultury
Vnější - Konkurenční výhoda
Vnitřní- Snižuje konflikty uvnitř podniku
-Snižuje nejistotu zaměstnanců,
- Zdroj motivace
Prostředky podnikové kultury
Verbální symboly
Symbolické jednání
Symbolické artefakty materiální povahy
Nemateriální prvky podnikové kultury
Hodnoty
Symboly
Základní předpoklady
Postoje
Normy
Jazyk
Mýty a historky
Zvyky, rituály, ceremoniály
Hrdinové
Materiální prvky podnikové kultury
Podniková architektura a vybavení podniku
Podniková identita - Podniková komunikace, design, jednání
Projevy podnikové kultury
převažující vztahy nadřízených k podřízeným, snadnost či obtížnost kontaktu a komunikace s nadřízenými,
podporování skupinové kooperace nebo rivality mezi pracovníky,
způsoby reagování na nedostatky a omyly pracovníků,
převažující vztah k vnějším spolupracovníkům nebo zákazníkům.
Druhy podnikové kultury
Podniková kultura silná – podniková kultura slabá
Plánování, rozmisťování, organizování a řízení potřebných podnikových zdrojů a jejich účelná spotřeba.
Účelné řízení vztahů mezi okolím a podnikem v prospěch podniku při nenarušení vzájemné vazby mezi dodavateli, odběrateli a veřejností.
Soulad všech součástí organizačního podnikového systému v zájmu dosažení stanovených cílů.
Postoj podniku k tomu „jak, kdy, kde a komu“ by měl podnik konkurovat a „proč“.