Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management otázky na ústní

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (232.36 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Krizové strategie

  • Strategie podle předjímání možné budoucí krizové situace podniku (Bělohlávka, Košťana a Šuléře)

    • Odstranění problému

    • Příprava alternativních plánů

    • Odstranění ohniska krize

  • Krizové strategie podle charakteru cílů (Slávik)

    • Revitalizační strategie

      • Strategie zvratu

      • Strategie redukce

      • Strategie restrukturalizace portfolia

    • Útlumové strategie

      • Deinvestiční strategie

      • Likvidační strategie

Krizová komunikace

  • Předmět – sdělování informací:mezi orgány a prvky systému krizového řízení a uvnitř tohoto systému,

21. Podniková kultura, její význam, prvky a projevy.

Podniková kultura

  • soubor sdílených názor a uznávaných pravidel chování pracovníků uvnitř podniku a způsob jejich prezentace vůči vnějšímu okolí.

  • vyjadřuje určitý charakter podniku, celkovou atmosféru, ovzduší, vnitřní život ovlivňující myšlení a chování spolupracovníků podniku. (Vysekalová, Mikeš, 2009)

  • představuje soustavu hodnot, norem, přesvědčení, postojů a domněnek, která sice asi nebyla nikde výslovně zformulována, ale určuje způsob chování a jednání lidí a způsoby vykonávání práce. (Armstrong)

Pojetí podnikové kultury

  • Širší pojetí: vnitřní atmosféru typickou pro podnik, ovzduší panující v podniku

  • Užší pojetí: souhrn představ, přístupů a hodnot ve firmě všeobecně sdílených a relativně dlouhodobě udržovaných, které se projevují v myšlení, cítění a chování členů organizace a v artefaktech (výtvorech) materiální i nemateriální povahy

Funkce podnikové kultury

  • Vnější - Konkurenční výhoda

  • Vnitřní- Snižuje konflikty uvnitř podniku

-Snižuje nejistotu zaměstnanců,

- Zdroj motivace

Prostředky podnikové kultury

  • Verbální symboly

  • Symbolické jednání

  • Symbolické artefakty materiální povahy

Nemateriální prvky podnikové kultury

  • Hodnoty

  • Symboly

  • Základní předpoklady

  • Postoje

  • Normy

  • Jazyk

  • Mýty a historky

  • Zvyky, rituály, ceremoniály

  • Hrdinové

Materiální prvky podnikové kultury

  • Podniková architektura a vybavení podniku

  • Podniková identita - Podniková komunikace, design, jednání

Projevy podnikové kultury

  • převažující vztahy nadřízených k podřízeným, snadnost či obtížnost kontaktu a komunikace s nadřízenými,

  • podporování skupinové kooperace nebo rivality mezi pracovníky,

  • způsoby reagování na nedostatky a omyly pracovníků,

  • převažující vztah k vnějším spolupracovníkům nebo zákazníkům.

Druhy podnikové kultury

  • Podniková kultura silná – podniková kultura slabá

  • Plánování, rozmisťování, organizování a řízení potřebných podnikových zdrojů a jejich účelná spotřeba.

  • Účelné řízení vztahů mezi okolím a podnikem v prospěch podniku při nenarušení vzájemné vazby mezi dodavateli, odběrateli a veřejností.

  • Soulad všech součástí organizačního podnikového systému v zájmu dosažení stanovených cílů.

  • Postoj podniku k tomu „jak, kdy, kde a komu“ by měl podnik konkurovat a „proč“.

Témata, do kterých materiál patří