Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management otázky na ústní

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (232.36 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Klasifikace dat (Kozel, 2006)

  • Podle

  • zdroje – sekundární, primární

  • Podle formy vyjádření dat (měřitelnost) – kvantitativní, kvalitativní

  • Podle charakteru – hard data, soft data

  • Podle časového hlediska – stavová, toková

  • Z hlediska závislosti – data na sobě nezávislá, data na sobě závislá

  • Podle formy zpracování dat – data agregovaná, data neagregovaná

  • Data podle obsahu – fakta, znalosti, názory, záměry, motivy

Zdroje dat (Kozel, 2006)

  • Z hlediska charakteru zdroje – primární, sekundární, terciární

  • Z hlediska vztahu zdroje k podniku – interní, externí

  • Z hlediska dostupnosti – dostupné, nedostupné

  • Z hlediska odbornosti zdroje – profesionální, amatérské

  • Z hlediska významu zdroje – literárně-vědecké, objektivně hodnotící, spontánní zdroje

Základní přístupy k získávání dat

  • Výzkum

  • Obsahová analýza dokumentů

2) ZABEZPEČOVACÍ PROSTŘEDKY

  • Zabezpečenímateriálních a finančních prostředků.

  • Rozhodování o jejich použití a racionálním využití.

  • Péče o jejich údržbu a ochranu.

3) PERSONÁLNÍ ZABEZPEČENÍ

  • Zajištění potřebného počtu pracovníků v potřebné kvalifikační struktuře v souladu s potřebami podniku.

  • Zajištění žádoucího chování a pracovní způsobilosti pracovníků a pracovních skupin.

Tým

  • Tým je malá pracovní skupina lidí sledující jednotný cíl a vyznačující se vzájemnými vztahy na základě intenzivní komunikace a specifickou formou spolupráce.

  • Týmová práce – společně vynakládané úsilí účelově sestavené skupiny osob ke splnění přijatého úkolu.

  • Faktory ovlivňující fungování týmu: Členství, Organizační faktory, Pracovní prostředí, Zralost týmu…

Synergický efekt = je dán rozdílem mezi výsledkem práce, kterého by skupina pracovníků dosáhla jako sehraný tým a výsledkem, kterého by bylo dosaženo souhrnem pouhých individuí. Tato skutečnost je vyjádřitelná rovnicí:SE = VT – VSI se - synergetický efekt, vt - výsledek týmu, vsi - výsledek souhrnu individuí

Forma týmu

  1. Kroužky kvality - Do 10 osob. Schází se pouze občas. Homogenní pracovní skupina se stejným obsahem práce.

  2. Klasické týmy (projektové) - 3 – 8 osob. Fungování na principu sebeřízení. Často sestaveny mezioborově, vede oficiální vedoucí. Po splnění úkolu se rozpustí.

  3. Částečně autonomní pracovní skupiny - Až 20 osob. Sebeřídící charakter. Zastupovány tiskovým mluvčím. Odpovídají za celý proces, kvalitu a výsledek.

Výběr členů týmu

  • Podle míry ztotožnění se se společným cílem

  • Schopnost pracovat jako člen týmu – sociální způsobilost

  • Odbornost – znalosti, zkušenosti

  • Osobnostní charakteristiky – morální vlastnosti

Výběr členů týmu

  • Typy pracovníků

    • Analytický typ

    • Akční typ

    • Vizionářský typ

    • Administrativní typ

  • Týmové role

    • Realizátor

    • Koordinátor

    • Poháněč

    • Zdroj nápadů

    • Průzkumník

Témata, do kterých materiál patří