Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management otázky na ústní

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (232.36 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Ukazuje směr vývoje podniku

  • Vymezuje hlavní strategické směry podniku

  • Umožňuje orientaci podniku v konkurenčním prostředí

Základní charakteristiky SM

  • Dlouhodobý charakter

  • Vysoké riziko

  • Dynamický přístup – flexibilita

  • Kreativní přístup

Obsah SM:

  • Určení dlouhodobého zaměření podniku a přijímání rozhodnutí, která vedou k dosahování cílů.

  • Plánování, rozmisťování, organizování a řízení potřebných podnikových zdrojů a jejich účelná spotřeba.

  • Účelné řízení vztahů mezi okolím a podnikem v prospěch podniku při nenarušení vzájemné vazby mezi dodavateli, odběrateli a veřejností.

  • Soulad všech součástí organizačního podnikového systému v zájmu dosažení stanovených cílů.

  • Postoj podniku k tomu „jak, kdy, kde a komu“ by měl podnik konkurovat a „proč“.

Vlastnosti strategického rozhodování

  • unikátní charakter rozhodnutí – náklady, nevratný charakter;

  • ekonomická efektivnost a možné sociální dopady strategického rozhodnutí;

  • multikriteriální charakter strategických problémů – protichůdnost aktivit a různá váha důležitosti aktivit;

  • existence nekvantifikovatelných faktorů - nelze je vyjádřit hodnotově;

  • nedokonalá informovanost při řešení strategických problémům;

  • nedostatek informací a delší časový horizont splnění cílů - charakter otevřených systémů;

  • úloha lidského činitele - individuální vlastnosti - subjektivní kriteria.

Strategické myšlení

  • Strategické myšlení představuje komplex poznávacích a účelově zaměřených myšlenkových aktivit vrcholového managementu podniku, zaměřených na dosahování stanovených strategických cílů firmy.

Principy strategického myšlení

  • princip myšlení ve variantách,

  • princip permanentnosti strategického procesu,

  • princip interdisciplinárního myšlení

  • princip tvůrčího myšlení,

  • princip syntézy intuitivního a exaktního myšlení,

  • princip myšlení v čase,

  • princip uplatňování zpětnovazebního myšlení,

  • princip vědomí práce s rizikem,

  • princip koncentrace,

  • princip etiky.

Zájmové skupiny a SM

  • Zájmová skupina - skupina jednotlivců a institucí mající vliv na podnik nebo jsou podnikem ovlivňováni

  • Vlastníci, Zaměstnanci (odbory), Manažeři, Místní komunita, Stát a jeho orgány, Dodavatelé, Odběratelé, Věřitelé

Vize

  • Vize pomáhají popsat cíl organizace. Vyjadřuje co by podnik chtěl dosáhnout a jakým způsobem.

  • Často také zahrnují hodnoty organizace.

  • Měly by být inspirací pro chování zaměstnanců.

  • Postup tvorby vize

  1. Vytvoření představy o své budoucnosti

  2. Popsat jakých cílů by chtěl podnik v nejbližších asi 5 letech dosáhnout

  3. Brainstorming s klíčovými zaměstnanci podniku (získat jejich představu)

  4. Identifikace hlavní, centrální myšlenky (jak a v čem budu lepší než konkurence)

  5. Způsob měření dosažených výsledků (seznam měřitelných faktorů)

  6. Popis hodnot podniku

Témata, do kterých materiál patří