OSE_6
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Dospělost
Plná dospělost (18 – 30 let)
-dosažení pohlavní zralosti a ukončení tělesného růstu
-dokončuje se prořezávání trvalého chrupu
-období nejvyšší tělesné výkonnosti
-biologicky optimální doba pro založení rodiny
-psychická proměna je značně individuální (odlišná doba a tempo)
Střední dospělost (do 45 let)
-vývojová stabilita, dosažení vrcholu tělesného rozvoje
-v tělesném vývoji dochází k pozvolnému snižování některých funkcí
-dochází k psychickému zrání
Pozdní dospělost (do 60 let)
-vrchol psychické výkonnosti
-ustupuje tělesná výkonnost
-u žen dochází k menopauze
Stáří
-fyzické i psychické změny
-snižování výšky, ztráta pružnosti vaziv, oční čočky, cév, plicní tkáně, degenerace chrupavky
-zhoršuje se paměť, smyslové vnímání, mění se způsob prožívání
-jeho úkolem je dosažení integrity v pojetí vlastního života
Využití v ošetřovatelství a ošetřovatelské péči
-důležitá je znalost působení vnitřních a vnějších faktorů na vývoj člověka, zákonitostí tělesného růstu a vývoje člověka pro vhodné přizpůsobení ošetřovatelské péče, komunikaci….
6B, Úloha třídního učitele na zdravotnických školách
- Třídní učitel je pedagogický pracovník, který je pověřen k výkonu funkce ředitelem školy a zajišťuje specifické úkoly vyplývající z jeho pověření. Pověření je v přímé pravomoci ředitele školy
Řízení výchovy a vzdělávání ve třídě
-sleduje, hodnotí vývoj žáků, vytváří podmínky pro zdravý psychický a sociální vývoj
-sleduje interpersonální vztahy ve třídě, navrhuje řešení či změny
-odpovídá za dodržování práv dítěte
-věnuje individuální péči dětem se zdravotními či jinými problémy
-konzultuje s ostatními učiteli problematiku jednotlivých žáků
- pedagogické radě podává zprávu o třídě, uděluje či navrhuje výchovná opatření
-věnuje pozornost jak mimořádně nadaným, tak v učení zaostávajícím žákům
-může navrhnout či doporučit vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně
- informuje včas (a prokazatelně) rodiče o problémech žáka s kázní, prospěchu, absencí
- iniciuje jednání výchovné komise, spolupracuje s výchovným poradcem, ev. se školním psychologem
-informuje o zásadních problémech vedení školy
Organizační záležitosti
-sleduje pokyny vedení školy
- připravuje a vede třídní schůzky
- organizuje individuální konzultace s rodiči v případě problémů žáka
- organizuje třídnické hodiny
-zajišťuje volbu třídní samosprávy
- zajišťuje, popř. organizuje mimoškolní aktivity
Vedení dokumentace
-zodpovídá za vedení třídní knihy, za kompletní zápisy všech vyučujících, evidenci žáků, zápisy absencí a jejich omlouvání
-zodpovídá za vedení třídního výkazu
-vede vlastní evidenci o jednotlivých žácích
Materiální oblast
-odpovídá za majetek a pořádek ve třídě
-odpovídá za estetický vzhled učebny
- odpovídá za didaktickou techniku a učební pomůcky trvale umístěné v jeho učebně