učitelská způsobilost - státnice
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Školní metodik prevence sociálně patologických jevů
náplň činnosti školního metodika prevence sociálně patologických jevů vychází z Vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízení a pozdějších právních předpisů,
koordinuje tvorbu a kontroluje realizaci preventivního programu školy,
koordinuje a participuje na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislosti, násilí, vandalismu, kriminálního chování a dalších sociálně patologických vlivů,
koordinuje a organizačně zabezpečuje vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů,
koordinuje přípravy a realizuje aktivity zaměřené na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků/cizinců s prioritou prevence rasizmu, xenofobie a dalších jevů, které souvisí s otázkou přijímání kulturní a etnické odlišnosti,
vede záznamy umožňující doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence,
ve spolupráci s třídními učiteli vyhledává rizikové skupiny žáků a poskytuje radu a kontakty na centra apod.,
spolupracuje s rodinou rizikových žáků, spolupracuje s ostatními orgány státní správy,
zpracovává plán činnosti a zprávu o činnosti školního metodika prevence za školní rok jako podklad pro výroční zprávu o činnosti školy.
Poradní orgány ředitele školy
Pedagogická rada je složena ze všech pedagogických pracovníků školy
Projednává plán práce školy, výroční zprávu o činnosti a plnění úkolů příspěvkové organizace a dílčí i
shrnující hodnocení prospěchu, absence a chování žákůPoradní sbor ředitelky školy je složen z: ředitelky školy, jejich zástupců, ekonomky školy, vedoucího provozního úseku, vedoucích oborů, garantů oborů, předsedů předmětových komisí a vedoucí školní jídelny.
Podílí se:
koncepci školy, jejím dalším rozvoji, na tvorbě plánu práce školy organizaci daného školního
roku,Projednává koncepci rozvoje pedagogické činnosti, dalšího vzdělávání pedagogických
pracovníkůProjednává investiční i neinvestiční záměry školy, podílí se na tvorbě a schvalování rozpočtu školy.
Předmětové a oborové komise se podílí na koncepci a činnosti školy, studijních oborů/vzdělávacích programů školy, jejím dalším rozvoji
28 Žákovský parlament SZŠ a Studentská rada VOŠZ, je složen z volených zástupců tříd a studijních
skupin
Žákovský parlament SZŠ a Studentská rada VOŠZ jsou samosprávným poradním
orgánem, který nepodléhá řízení ze strany školy.
Psychologické otázky hodnocení žáka: Funkce hodnocení. Emocionální a sociální složka (poloha) hodnocení (emocionální dopad na žáka i rodiče, vliv na emoce žáka, souvislost hodnocení s obrannými postoji, sebeznevýhodňující strategie, sociální dopad hodnocení)