Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Speciálně-pedagogická propedeutika - vyxpracované otazk-

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (57.44 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • DESATERO (osmero) PRO KONTAKT S VODICÍM PSEM

  1. nikdy vodicího psa nerušit v jeho práci – nemlaskat, nepískat na něj

  2. nikdy na vodicího psa nesahat, nehladit ho, nemluvit na něj bez vědomí majitele

  3. nikdy k sobě vodicího psa nevolat

  4. nikdy psa nekrmit bez vědomí majitele

  5. při aktivní pomoci člověku s vodicím psem, nikdy nemanipulovat se psem

  6. nikdy nedovolit vlastnímu psu vodicího psa obtěžovat, očichávat ho, či jinak vyrušovat v práci;

  7. pokud procházíme kolem vodicího psa se svým psem, máme ho vždy na vodítku;

  8. respektovat fakt, že nevidomý s vodicím psem má přístup do obchodů, restaurací, všech typů škol, školských a zdravotnických zařízení, úřadů a všech kulturních a sportovních zařízení

  • PRŮVODCOVSTVÍ

  1. stálý průvodce

  2. náhodný průvodce – musí být poučen samotným člověkem se ZP

  • zásady průvodcovství:

  • představit se a zeptat, zda pomoc potřebuje

  • nevidomý se drží průvodce za paži a následuje ho půl kroku a částí těla v zákrytu

  • průvodce upozorňuje na nerovnosti terénu, na obrubník nahoru a dolů, na schody

  • při chůzi po schodech hlídáme první a poslední schod

  • procházení zúženým prostorem

  • usazování

  • KOMUNIKACE S OSOBOU SLABOZRAKOU A SE ZBYTKY ZRAKU

– snažit se udržet zrakový kontakt, který může být rušen projevy ZP

– zásady zrakové hygieny

8. ÚVOD DO SOMATOPEDIE

terminologické vymezení, zásady komunikace s těmito osobami.

terminologické vymezení – omezení hybnosti, osoby s omezením hybnosti, mobilita (hybnost), primární a sekundární omezení hybnosti, osoba s tělesným postižením, jedinec s onemocněním, komplexní rehabilitace – vymezení a složky; dopady tělesného postižení a závažného onemocnění do vzdělávání – narušení základních funkcí, zvláštnosti žáků s různými typy onemocnění, speciální vzdělávací potřeby žáků s tělesným postižením a žáků se závažným onemocněním; komunikace osob s tělesným postižením

Doporučená literatura a zdroje ke studiu tohoto okruhu:

  • prezentace z přednášky

  • kapitola 10 z opory 01-04 | Úvod do speciální pedagogiky – 10 Specifika komunikace osob s postižením nebo znevýhodněním (kapitola je v přílohách tohoto emailu)

  • REGEC, Vojtech et al. Komunikace a lidé se specifickými potřebami. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 204 s. Ostatní odborné publikace. ISBN 978-80-244-3203-8. http://ksp.upol.cz/vojtech-regec/file/regec-stejskalova-komunikace-a-lide-se-specifickymi-potrebami.pdf

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

  • SOMATOPEDIE

– věda zabývající se jedinci s tělesným postižením

Témata, do kterých materiál patří