Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBC_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.05 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky

- výhody pro franchisanta:

- překlenutí složité fáze rozjezdu a zavedení jednotky na trhu
- menší riziko neúspěchu (díky využití know-how franchisora)

- nevýhody pro franchisanta:

- ztráta svobody pojetí podnikání
- nutnost určitého finančního plnění poskytovateli

Horizontální kooperace:

- spolupráce obchodních firem na stejné úrovni řetězce pohybu zboží
- společné aktivity obchodníků působících v jedné lokalitě
- hlavní motivy:zvýšení celkové atraktivity a přitažlivosti příslušné lokality docílení lepších ekonomických výsledků (zvýšením tržeb a snížením nákladů)

- patří sem:

  1. kooperace v maloobchodě

- cílevědomá spolupráce MO působících v určité lokalitě
- cíl: zatraktivnit příslušné oblasti pro zákazníky zvýšení přitažlivosti jednotlivých OJ
- trend současnosti: obecná tendence zákazníků minimalizovat přejezdy (či jiné přesuny) mezi různými lokalitami konkurenční boj se přesouvá z úrovně souboje vlastních OJ na konkurenční soupeření jednotlivých obchodních zón, komerčních center a nákupních středisek (obchodníci jsou nuceni koordinovat své aktivity)

- obchodníci jsou nuceni koordinovat své aktivity:

- zajištění patřičné sortimentní přitažlivosti a komplexnosti
- nabídka doplňkových služeb pro zákazníky
- zajištění dodatečného množství parkovacích prostor
- provádění úklidu a údržby
- společné využití některých marketingových nástrojů

- vedlejší efekt:úspora nákladů díky centralizaci obslužných a doplňkových činností

- kapitálové propojení jednotlivých obchodníků není žádné
- každý z obchodníků realizuje své podnikání na svůj účet a nese své riziko
- míra kooperace– různá podle okolností, charakteru, území

- typologie míry kooperace:

- nižší úroveň – spolupráce individuálních obchodníků v určitém bloku, ulici nebo náměstí
- hlubší kooperace – společná obchodní pasáž
- nejvyšší stupeň – společný obchodní dům

  1. regionální nákupní střediska

- ještě vyšší stupeň kooperace než v předchozím případě

- není to pouhá systematická spolupráce zcela autonomních subjektů

- je to centrálně řízené a organizované uskupení participujících účastníků, kteří navenek vytvářejí jeden celek

- jsou to plánovitě vytvořené soubory individuálních provozoven určených k příslušné obchodní činnosti dle jednotného konceptu a strategie
- nejčastěji budována: na volných plochách nebo na lukrativních místech v centrech měst

- př.: IGY Centrum, Smíchov

  1. kooperace ve velkoobchodě

- podstata: územní koncentrace logistických a skladovacích prostor do společných areálů a dosažení z toho vyplývajících ekonomických benefitů
- tzv. skladové areály
- hlavní cíl: úspora investičních a provozních nákladů
- klíčová úspora: sdílení výdajů na vybudování patřičné infrastruktury (tj. inženýrských sítí, pozemních komunikací a odstavných ploch, železniční vlečky, kontejnerového překladiště, oplocení či potřebných terénních úprav)

Témata, do kterých materiál patří