Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




M04 Technologie provádění betonových a železobetonových konstrukcí

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (687.36 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

0 až 25 

>25 

< 0 

90 
40 
45 

třídy 42,5 a vyšší třídy 
CEM I (portlandský) 
CEM II (struskoportlandský) 
CEM III (vysokopecní) 

0 až 25 

>25 

< 0 

60 
30 
45 

Betonové a železobetonové konstrukce 

- 33 (46) - 

2.6.2  Staveništní doprava čerstvého betonu 

Na staveništi se ČB dopravuje do bednění: 

•  přímo z automobilových přepravníků, 

•  ručně (kolečka, japonky), 

•  dopravními pasy, 
•  výsypnými zásobníky jeřábem, 

•  v potrubí čerpadlem. 

Doprava přímo z automobilových přepravníků 

V některých  případech  je  možné  ukládat  ČB  přímo  z automobilových 
přepravníků do bednění pomocí skluzů. V jiných případech se beton ukládá do 
staveništního zásobníku, ze kterého se dále dopravuje do bednění. 

Výhody: 

Nevýhody: 

Zkrácení  doby  manipulace  s ČB  při  spojení 
primární a sekundární dopravy. 

Možnost  rozmíšení  ČB  při  vyprazdňování 
autodomíchávače z větší výšky. 

Ruční doprava  

Tato  doprava  je  vhodná  pro  malé  objemy  práce,  kde  nasazení  mechanizace 
není  ekonomické.  Pro  ruční  dopravu  je  vhodná  přeprava  betonu  kolečky 
(objem  50  l),  japonkami  nebo  betonářskými  kárami  s  objemem  0,1  m

3  až 

0,2 m

3 v kombinaci se staveništním výtahem. 

Výhody: 

Nevýhody: 

Malý nárok na organizaci práce. 
Vhodné pro práci ve stísněných podmínkách. 
Nepatrné dynamické účinky (zvláště 
v kombinaci s výtahem) a z toho vyplývající 
možnost úspornějšího dimenzování bednění. 
V krátkodobé špičce lze zvýšit počet 
pracovníků. 
Doprava se nemusí dimenzovat na tuto špičku. 

Témata, do kterých materiál patří