M04 Technologie provádění betonových a železobetonových konstrukcí
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
0 až 25
>25
< 0
90
40
45
třídy 42,5 a vyšší třídy
CEM I (portlandský)
CEM II (struskoportlandský)
CEM III (vysokopecní)
0 až 25
>25
< 0
60
30
45
Betonové a železobetonové konstrukce
- 33 (46) -
2.6.2 Staveništní doprava čerstvého betonu
Na staveništi se ČB dopravuje do bednění:
• přímo z automobilových přepravníků,
• ručně (kolečka, japonky),
• dopravními pasy,
• výsypnými zásobníky jeřábem,
• v potrubí čerpadlem.
Doprava přímo z automobilových přepravníků
V některých případech je možné ukládat ČB přímo z automobilových
přepravníků do bednění pomocí skluzů. V jiných případech se beton ukládá do
staveništního zásobníku, ze kterého se dále dopravuje do bednění.
Výhody:
Nevýhody:
Zkrácení doby manipulace s ČB při spojení
primární a sekundární dopravy.
Možnost rozmíšení ČB při vyprazdňování
autodomíchávače z větší výšky.
Ruční doprava
Tato doprava je vhodná pro malé objemy práce, kde nasazení mechanizace
není ekonomické. Pro ruční dopravu je vhodná přeprava betonu kolečky
(objem 50 l), japonkami nebo betonářskými kárami s objemem 0,1 m
3 až
0,2 m
3 v kombinaci se staveništním výtahem.
Výhody:
Nevýhody:
Malý nárok na organizaci práce.
Vhodné pro práci ve stísněných podmínkách.
Nepatrné dynamické účinky (zvláště
v kombinaci s výtahem) a z toho vyplývající
možnost úspornějšího dimenzování bednění.
V krátkodobé špičce lze zvýšit počet
pracovníků.
Doprava se nemusí dimenzovat na tuto špičku.