Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Mikroekonomie 2 PMIKP - Tahák

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.91 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

6 Nabídka dokonale konkurenční firmy v k.o.

Nabídka firmy je ztotožněná s její produkcí při daných cenách nabízených statků. Nabízená cena musí odpovídat tržní. Křivka nabídky = fce s náklady jako základní proměnná. Bude-li docházt ke změně tržní ceny , kterou firma přebírá, a která je totožná s mezním příjmem, bude se měnit i nabízené množství u každé firmy. Rostoucí tržní cena bude zanmenat posun průsečíku MR a MC po křivce mezních N směrem nahoru – rostoucí nabízené množství. Křivka nabídky je tvořena rostoucí částí křivky mezních N. Když je TR < STC, v k.o. firma nezastaví výrobu. V k.o. musí hradit fixní N, i kdž objem výstupu je 0. Kdyby přestala vyrábět, ztáta by dosáhla výše fix.N. Když se rozhodne pokračoovat ve výrobě a dosáhne TR vyššího než variailní N, potom bude schopna uhradit clou výši variab.N (VC) ale také i část fix.N. Ztráta by byla menší než v případě, že by nevyráběla. Místo max.zisku se firma dostala před úlohu minimalizovat ztrátu a musí docílit, aby TR> VC.

Při rozhodování, zda pokračovat ve výrobě = používá kritéria průměrných VC. Krátkodobá křivka nabídky je tvořena rostoucí částí křivky mezních N, jejíž spodní hranicí je minium na křivce AVC.

6 Nabídka dok.konkurenčního odvětví v k.o.

Předpokládáme konstantí ceny vstupů, konst. počet firem v odvětví. Každá firma je schodna měnit velikost svého výstupu pomocí změny variabilních vstupů. Součet nabízených produkcí jednotlivých firem se pak rovná nabídce celého odvětví. Křivka nabídky ovětví je součtem křivek nabídky všech firem tvořící odvětví. Jednotková cena produkce je samozřejmě u všech firem stejná.

Faktory ovlivňující křivku S: počet firem v odvětví, velikost výstupu každé firmy a determinanty meznch N každé firmy.

Cenová elasticita nabídky: ePS = (δQ/Q)/(δP/P) = δQ/δP * P/Q

6 Rovnováha dok.kon.odvětví v k.o.

Rovnováha mezi cenou a nabízeným a poptávaným objemem produkce. Nastává, pokud je trh „vyčištěn“ = při krátkodobé rovnovážné ceně P se rovná poptávané a nabízené množství daného statku Q.

Vlevo – volba opt.nabídky dle průsečíku ceny P s křivkou nabídky totožnou s rost.částí křivky mezních nákladů MC. Vpravo – týkající se celého odvětví části S a D jsou znázorněny přímkami, které jsou směrnicemi konvex.křivek v místě průsečíku S a D.

Fce rovnovážné ceny: 1) signál pro výrobce, při jejich rozhodování o velikosti vyráběného výstupu. Firmy max.zisk budou vyrabět takovy vystup, pro který plati rovnost P=MC. Vytup odvetvi bude Q. 2) signálem pro kupujici jednotlivce. Při trční rovnovášné ceně P se jednotlivci maximalizující svůj užitek rozhodují, jakou část svého důchodu vynaloží na nákup daného statku. Tržní popt.množství bude Q.

6 Rozhodování firmy o výstupu v d.o.

Témata, do kterých materiál patří