Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RPMK Personální management - Přednášky v09

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (227 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  • metoda spočívá v monitorování docházky / absence

  • metoda vychází z logiky věci: pracovník s vynikající kvalifikací a vynikajícími schopnostmi ztrácí pro firmu na významu, má-li vysoké absence

  • vždy je třeba posoudit nikoli absenci samu, nýbrž její příčiny

Odměňování zaměstnanců

  • Oboustranně přijatelný systém odměňování

  • Zásadní podmínka harmonických vztahů ve firmě

  • Tradiční pojetí odměny ve formě mzdy či platu, popř. jiných forem peněžní odměny

  • Nejčastější formy odměn:

  • Zaměstnanecké výhody: obvykle nezávislé na jeho pracovním výkonu, jako např.:

-Stravenky, hrazení stravného -Placená dovolená

-Penzijní připojištění -Používání služebního auta i pro soukromé účely

-Služby pro členy rodiny pracovníka -Atd.

  • Povýšení

  • Formální uznání (pochvaly)

  • Pověření významnými pracovními úkoly

  • Formální oběd či večeře

  • Pověření vedením lidí

  • Rozmanitá a zajímavá práce

  • Prestižní výhody: přidělení samostatné kanceláře apod.

  • Některé odměny nemají hmotný charakter, ale přispívají ke spokojenosti pracovníka, pocitu důležitost a užitečnosti

  • Obvykle tedy odměňování nechápeme pouze jako peněžní, ale hovoříme o něm jako o „celkovém odměňování, celkové odměně“

  • Vnější odměny – peněžní a nepeněžní

  • Vnitřní odměny – nejsou pod kontrolou společnosti, vycházejí přímo od pracovníka:

-Pocit užitečnosti -Pocit podílení se na něčem důležitém

  • Firma chce pomocí systému odměňování dosáhnout nejčastěji:

-Udržení vlastních pracovníků -Konkurenční výhody pro získání nových zaměstnanců

-Produktivity, kvality, zisku -Dosáhnutí flexibility a kreativity

-Zdravé pracovní a mezilidské vztahy ve firmě

  • Pracovníci potřebují:

-Zabezpečení uspokojování potřeb svých i své rodiny -Možnost seberealizace

-Sociální jistotu, životní stabilitu, perspektivu -Dobré vztahy na pracovišti

-Pocit spravedlnosti odměňování -Uznání

-Práci, která by je uspokojovala

    • Širší pojetí (obj.)

    • soubor znaků (podnětů) organizace, jimiž působí navenek i uvnitř na jedince, s nimiž přichází do styku (zaměstnanci, zákazníci, klienti apod.)

    • patří sem úprava a čistota vnějších i vnitřních prostor organizace, úprava firemní dokumentace (od elementárních sdělené zaměstnancům po výroční zprávu), logo a znak firmy, úprava nástrojů, postupů a technologií, které firma používá

    • Užší pojetí (subj.)

    • soubor hodnot, norem, očekávání, které pracovníci organizace sdílejí, ke kterým se hlásí, na jejichž případné ohrožení reagují

    • jsou jednak výslednicí působení (a hodnocení) tradic dané organizace (regionu, země), současných vlivů a tlaků v prostředí organizace

    • Úrovně kultury

    • nadnárodní kultura (např. euroamer., globalizace = rozšiřování kultury za hranice států)

    • národní kultura (např. česká)

    • firemní kultura (kultura konkrétní firmy jako celku)

    • subkultura (např. montérů)

Témata, do kterých materiál patří