Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RPMK Personální management - Přednášky v09

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (227 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

-Diplomy a osvědčení -Znalost jazyků

-Verbální schopnosti -Tvořivost

  • Potřeby a vlastnosti

-Podnikavost, cílevědomost, ctižádostivost -Spolehlivost

-Vytrvalost -Čestnost

-Loajalita -Odolnost vůči stresu

-Smysl pro osobní odpovědnost

  • Metody hodnocení pracovníků

  • Podle stanovených cílů (výsledků)

    • U nedělnických pracovníků. Cíle musí být měřitelné, dosažitelné a podnětné, pro jejich dosažení musejí být vytvořeny potřebné podmínky

  • Na základě plnění norem

  • Pomocí stupnice

    • Slovní (více konkrétní) nebo číselná (více abstraktní) forma.

    • Vhodné použít standardizovaný firemní formulář.

  • Obecné zásady při hodnocení pracovníků:

  • Otevřeně sdělovat účel a kritéria hodnocení

  • Dostatečnost a relevantnost informací

  • Nezveřejňování hodnocení (výjimky)

  • Adekvátnost hodnocení (benevolence, přísnost)

  • Nehodnotit průměrnými hodnotami a vlastními preferencemi

  • Sympatie, antipatie, předsudky, stereotypy

  • Halo efekt (první dojem na základě pozitivního či negativního rysu)

Evaluace zaměstnanců – metody hodnocení

  • Srovnání se stanovenými cíli:

  • metoda staví na principu spolupráce hodnotitele a hodnoceného

  • oba zúčastnění se předem dohodnou na sledovaných kritériích a stanoví časový horizont (vždy kvantifikovatelná kritéria, pro výkon dané pozice specifická a zásadní; např. objem realizovaných obchodů, počet kontaktovaných zákazníků, počet vyřízených reklamací)

  • po stanoveném, období proběhne motivačně zaměřený hodnotící pohovor, kde nejprve každý sám a poté společně zhodnotí „jak to šlo“: cíl – skutečnost

  • společně si stanoví nové cíle (či obnoví staré) na další období

  • srovnání s pracovními normami

  • tam, kde jsou stanoveny normy (v principu se jedná o standardy), pracovníci hodnoceni na základě plnění norem (viz totalita a pětiletky = shora stanovené normy), vyšší objektivita

  • metoda kritických případů neboli metoda klíčových událostí

  • spočívá v zachycování událostí vymykajících se normě (psaným i nepsaným pravidlům)

  • hodnotitel průběžně zaznamenává události, které považuje za mimořádné (poz. i neg., např. iniciativní návrh ke zlepšení chodu pracoviště či bezdůvodné opuštění pracoviště)

  • metoda kritických případů neboli metoda klíčových událostí

  • výsledkem je skóre uspokojivých a neuspokojivých kritických položek v chování, které nabízí podkladový materiál pro hodnotící pohovor

  • metoda je závislá na pozorovacích dovednostech hodnotitele, vyšší subjektivita

  • posouzení produktů práce

  • metoda spočívá v posuzování komplexních pracovních výtvorů (např. hotové technické projekty, navrhované technologické postupy, zlepšovací návrhy, závěrečné zprávy)

  • metoda se opírá o objektivní kritéria, vhodná u technických a vývojových pracovníků

  • hodnocení pracovní docházky

Témata, do kterých materiál patří