Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Pedagogika - stará 3

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (965.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

pedagogických situací (pro životní situace) = podstata Petersonovy funkcionální výchovy

(dílo Moderní francouzská škola)

hl. idea:

"Par la vie - pour la vie - par le travail" = Z života - pro život - prací.

Rozšíření západoevr. země, ČR - Antroposofická spol., Sdružení pro w. pedag. (cca 500 škol) hl. Něm., Nizoz., prvky (pomůcky) i v jiných školách, u nás MŠ a začínají 1. tř. hl. Nizoz., USA, Anglie, u nás v Brně - Asociace českých daltonských škol hl. Nizoz. (250 škol), málo Něm., Belgie, u nás 1 - Poděbrady Kruh přátel jenských škol Fr. Belg., Niz. Typ individualizované individualiz. pracovní Organizace vzdělávání integrovaná: MŠ - 12let (rozděl na nižší - střední - vyšší stupeň po 4l., do 8. ročníku 1 učitel) - 13. rok příprava k maturitě

MŠ - ZŠ - až po 3. stupeň

integrace handicapovaných dětí

Waldorfská Montessoriovská Daltonská Jenský plán Freinetovská Organizace žáků

individuálně, skupinky,

slučování dětí různého věku (harmonické soužití)

integrace handicapovaných

1 učitel se třídou více let

uvolněná třídní struktura,

vyuč. hrom., skupin. i indiv.

osobní vztah učitel - žák, patronáty starších nad mladšími,

kmenové skupiny podle věku (např. 6-8)přesah. ročník + diferenc. v kurzech

individuální + skupinové, volný pohyb po třídě Organizace aktivit látka do epoch (epocha = 3-4 týdny, 90minutový blok denně, hlavní předměty, střídají se – ČJ, M, Bi, věc. učení, Ze, Dě, sociální nauka, Fy, CH), ostatní předměty v 45minutových jednotkách (náb., eurythmie, jazyková příprava, umělecká tvořivá aktivita, hudba, ruční práce, eurythmie (řeč, hudba, zvuk vyjadř. ladnými koord. pohyby)

individuální tempo

Organizace dne:

cca 8-9.30 svobodná pracovní fáze, pak rozbor v kruhu,

blok cizích jazyků ve skupinkách, odborné vyučování

individ. program práce na jeden měsíc s vymezením cílů (výsledků), vlastní tempo

látka rozdělena podle 3 sfér života - tělo, duše, duch = bůh, příroda, svět člověka,

o činnosti rozhoduje celá skupina, rytmický týdenní plán - střídání ped. situací: rozhovor, hra, práce, slavnost

žáci si určují činnost na základě týden. plánu Metody, techniky

eurythmie, spec. umělec. "předměty"

Hrom., skup. i indiv. výuka (epochy – hlavně hrom.), epochové sešity, prac. texty od učitele, ne učebnice

Ve 12. ročníku „závěrečná práce“

množství didakt. materiálu

tzv. kosmická výchova = vědomí souvislostí člověk - přírodní prostředí, důsledky civilizace - projektovým vyuč.

individuální plnění úkolů na základě kontraktu (smlouvy o měs. úkolu), žákovská konference

základní druhy zaměstnání:

- rozhovor (kruh, bloky)

- hra (řízená)

- práce (skupin. vyuč., kurzy)

- slavnost (ráno, konec týdne, narozeniny…)

- tiskárna

- volný text

- školní korespondence

Témata, do kterých materiál patří