Pedagogika - stará 3
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
(dílo Moderní francouzská škola)
hl. idea:
"Par la vie - pour la vie - par le travail" = Z života - pro život - prací.
Rozšíření západoevr. země, ČR - Antroposofická spol., Sdružení pro w. pedag. (cca 500 škol) hl. Něm., Nizoz., prvky (pomůcky) i v jiných školách, u nás MŠ a začínají 1. tř. hl. Nizoz., USA, Anglie, u nás v Brně - Asociace českých daltonských škol hl. Nizoz. (250 škol), málo Něm., Belgie, u nás 1 - Poděbrady Kruh přátel jenských škol Fr. Belg., Niz. Typ individualizované individualiz. pracovní Organizace vzdělávání integrovaná: MŠ - 12let (rozděl na nižší - střední - vyšší stupeň po 4l., do 8. ročníku 1 učitel) - 13. rok příprava k maturitěMŠ - ZŠ - až po 3. stupeň
integrace handicapovaných dětí
Waldorfská Montessoriovská Daltonská Jenský plán Freinetovská Organizace žákůindividuálně, skupinky,
slučování dětí různého věku (harmonické soužití)
integrace handicapovaných
1 učitel se třídou více let
uvolněná třídní struktura,
vyuč. hrom., skupin. i indiv.
osobní vztah učitel - žák, patronáty starších nad mladšími,
kmenové skupiny podle věku (např. 6-8)přesah. ročník + diferenc. v kurzech
individuální + skupinové, volný pohyb po třídě Organizace aktivit látka do epoch (epocha = 3-4 týdny, 90minutový blok denně, hlavní předměty, střídají se – ČJ, M, Bi, věc. učení, Ze, Dě, sociální nauka, Fy, CH), ostatní předměty v 45minutových jednotkách (náb., eurythmie, jazyková příprava, umělecká tvořivá aktivita, hudba, ruční práce, eurythmie (řeč, hudba, zvuk vyjadř. ladnými koord. pohyby)individuální tempo
Organizace dne:
cca 8-9.30 svobodná pracovní fáze, pak rozbor v kruhu,
blok cizích jazyků ve skupinkách, odborné vyučování
individ. program práce na jeden měsíc s vymezením cílů (výsledků), vlastní tempolátka rozdělena podle 3 sfér života - tělo, duše, duch = bůh, příroda, svět člověka,
o činnosti rozhoduje celá skupina, rytmický týdenní plán - střídání ped. situací: rozhovor, hra, práce, slavnost
žáci si určují činnost na základě týden. plánu Metody, technikyeurythmie, spec. umělec. "předměty"
Hrom., skup. i indiv. výuka (epochy – hlavně hrom.), epochové sešity, prac. texty od učitele, ne učebnice
Ve 12. ročníku „závěrečná práce“
množství didakt. materiálu
tzv. kosmická výchova = vědomí souvislostí člověk - přírodní prostředí, důsledky civilizace - projektovým vyuč.
individuální plnění úkolů na základě kontraktu (smlouvy o měs. úkolu), žákovská konferencezákladní druhy zaměstnání:
- rozhovor (kruh, bloky)
- hra (řízená)
- práce (skupin. vyuč., kurzy)
- slavnost (ráno, konec týdne, narozeniny…)
- tiskárna
- volný text
- školní korespondence