RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
ČJL-9-2-08 rozlišuje spisovný jazyk, nářečí a obecnou češtinu a zdůvodní jejich užití Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
ČJL-9-2-03p orientuje se v Pravidlech českého pravopisu
ČJL-9-2-04p pozná a určí slovní druhy; skloňuje podstatná jména a přídavná jména; pozná
osobní zájmena; časuje slovesa
ČJL-9-2-04p, ČJL-9-2-05p rozlišuje spisovný a nespisovný jazyk
ČJL-9-2-06p rozezná větu jednoduchou od souvětí
ČJL-9-2-07p správně píše slova s předponami a předložkami
ČJL-9-2-07p ovládá pravopis vyjmenovaných slov
ČJL-9-2-07p zvládá pravopis podle shody přísudku s podmětem
Učivo zvuková podoba jazyka – zásady spisovné výslovnosti, modulace souvislé řeči (přízvuk slovní
a větný), intonace, členění souvislé řeči (pauzy, frázování)
slovní zásoba a tvoření slov – slovní zásoba a její jednotky, slohové rozvrstvení slovní zásoby,
význam slova, homonyma, synonyma, obohacování slovní zásoby, způsoby tvoření slov
tvarosloví – slovní druhy, mluvnické významy a tvary slov
skladba – výpověď a věta, stavba věty, pořádek slov ve větě, rozvíjející větné členy, souvětí,
přímá a nepřímá řeč, stavba textu
pravopis – lexikální, morfologický, syntaktický
obecné poučení o jazyce – čeština (jazyk národní, jazyk mateřský), skupiny jazyků (slovanské –
především slovenština – a jiné, jazyky menšinové), rozvrstvení národního jazyka (spisovné
a nespisovné útvary a prostředky), jazyk a komunikace (jazyková norma a kodifikace, kultura
jazyka a řeči, původ a základy vývoje češtiny, jazykové příručky)
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
24