RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
postoj
ČJL-9-1-04 dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro
danou komunikační situaci
ČJL-9-1-05 odlišuje spisovný a nespisovný projev a vhodně užívá spisovné jazykové
prostředky vzhledem ke svému komunikačnímu záměru
ČJL-9-1-06 v mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních,
nonverbálních i paralingválních prostředků řeči
ČJL-9-1-07 zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu
ČJL-9-1-08 využívá základy studijního čtení – vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní
myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah
z přečteného textu; samostatně připraví a s oporou o text přednese referát
ČJL-9-1-09 uspořádá informace v textu s ohledem na jeho účel, vytvoří koherentní text
s dodržováním pravidel mezivětného navazování
ČJL-9-1-10 využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému
písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému
psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
ČJL-9-1-01p, ČJL-9-1-08p čte plynule s porozuměním; reprodukuje text
ČJL-9-1-04p, ČJL-9-1-05p komunikuje v běžných situacích, v komunikaci ve škole užívá
spisovný jazyk
ČJL-9-1-09p, ČJL-9-1-10p píše běžné písemnosti; podle předlohy sestaví vlastní životopis
a napíše žádost; popíše děje, jevy, osoby, pracovní postup; vypráví podle
předem připravené osnovy; s vhodnou podporou pedagogického pracovníka
písemně zpracuje zadané téma
Učivo
čtení – praktické (pozorné, přiměřeně rychlé, znalost orientačních prvků v textu), věcné (studijní,
čtení jako zdroj informací, vyhledávací), kritické (analytické, hodnoticí), prožitkové
naslouchání – praktické (výchova k empatii, podnět k jednání), věcné (soustředěné, aktivní),
kritické (objektivní a subjektivní sdělení, komunikační záměr mluvčího, manipulativní působení
projevu, zvukové prostředky souvislého projevu a prostředky mimojazykové), zážitkové