Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

postoj 

ČJL-9-1-04  dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro 

danou komunikační situaci 

ČJL-9-1-05  odlišuje spisovný a nespisovný projev a vhodně užívá spisovné jazykové 

prostředky vzhledem ke svému komunikačnímu záměru 

ČJL-9-1-06  v mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, 

nonverbálních i paralingválních prostředků řeči 

ČJL-9-1-07  zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu 
ČJL-9-1-08  využívá základy studijního čtení – vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní 

myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah 
z přečteného textu; samostatně připraví a s oporou o text přednese referát 

ČJL-9-1-09  uspořádá informace v textu s ohledem na jeho účel, vytvoří koherentní text 

s dodržováním pravidel mezivětného navazování 

ČJL-9-1-10  využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému 

písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému 
psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů 

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák 
ČJL-9-1-01p, ČJL-9-1-08p čte plynule s porozuměním; reprodukuje text 
ČJL-9-1-04p, ČJL-9-1-05p komunikuje v běžných situacích, v komunikaci ve škole užívá 

spisovný jazyk 

ČJL-9-1-09p, ČJL-9-1-10p píše běžné písemnosti; podle předlohy sestaví vlastní životopis 

a napíše žádost; popíše děje, jevy, osoby, pracovní postup; vypráví podle 
předem připravené osnovy; s vhodnou podporou pedagogického pracovníka 
písemně zpracuje zadané téma 

Učivo 

  čtení – praktické (pozorné, přiměřeně rychlé, znalost orientačních prvků v textu), věcné (studijní, 

čtení jako zdroj informací, vyhledávací), kritické (analytické, hodnoticí), prožitkové 

  naslouchání  –  praktické  (výchova  k empatii,  podnět  k  jednání),  věcné  (soustředěné,  aktivní), 

kritické  (objektivní  a  subjektivní  sdělení,  komunikační  záměr  mluvčího,  manipulativní působení 
projevu, zvukové prostředky souvislého projevu a prostředky mimojazykové), zážitkové 

Témata, do kterých materiál patří