RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
LITERÁRNÍ VÝCHOVA Očekávané výstupy žák
ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk
literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla
ČJL-9-3-02 rozpoznává základní rysy výrazného individuálního stylu autora
ČJL-9-3-03 formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo
filmového představení a názory na umělecké dílo
ČJL-9-3-04 tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených
znalostí základů literární teorie
ČJL-9-3-05 rozlišuje literaturu hodnotnou a konzumní, svůj názor doloží argumenty
ČJL-9-3-06 rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede
jejich výrazné představitele
ČJL-9-3-07 uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české
a světové literatuře
ČJL-9-3-08 porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém
i filmovém zpracování
ČJL-9-3-09 vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších
informačních zdrojích
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
ČJL-9-3-01p orientuje se v literárním textu, nachází jeho hlavní myšlenku
ČJL-9-3-03p ústně formuluje dojmy z četby, divadelního nebo filmového představení
ČJL-9-3-06p rozezná základní literární druhy a žánry
ČJL-9-3-09p dokáže vyhledat potřebné informace v oblasti literatury
-
má pozitivní vztah k literatuře
Učivo
tvořivé činnosti s literárním textem – přednes vhodných literárních textů, volná reprodukce
přečteného nebo slyšeného textu, záznam a reprodukce hlavních myšlenek, interpretace literárního
textu, dramatizace, vytváření vlastních textů, vlastní výtvarný doprovod k literárním textům
způsoby interpretace literárních a jiných děl základy literární teorie a historie – struktura literárního díla (námět a téma díla, literární hrdina,