RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
při poslechu pohádek a krátkých příběhů udržuje pozornost
LITERÁRNÍ VÝCHOVA Očekávané výstupy – 2. období žák
ČJL-5-3-01 vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je
ČJL-5-3-02 volně reprodukuje text podle svých schopností, tvoří vlastní literární text na
dané téma
ČJL-5-3-03 rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů
ČJL-5-3-04 při jednoduchém rozboru literárních textů používá elementární literární
pojmy
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
ČJL-5-3-01p, ČJL-5-3-02p dramatizuje jednoduchý příběh
ČJL-5-3-01p, ČJL-5-3-02p vypráví děj zhlédnutého filmového nebo divadelního představení
podle daných otázek
ČJL-5-3-02p čte krátké texty s porozuměním a reprodukuje je podle jednoduché osnovy
ČJL-5-3-02p určí v přečteném textu hlavní postavy a jejich vlastnosti
ČJL-5-3-04p rozlišuje prózu a verše
-
rozlišuje pohádkové prostředí od reálného
-
ovládá tiché čtení a orientuje se ve čteném textu
Učivo poslech literárních textů
zážitkové čtení a naslouchání
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
22
tvořivé činnosti s literárním textem – přednes vhodných literárních textů, volná reprodukce
přečteného nebo slyšeného textu, dramatizace, vlastní výtvarný doprovod
základní literární pojmy – literární druhy a žánry: rozpočitadlo, hádanka, říkanka, báseň, pohádka,
bajka, povídka; spisovatel, básník, kniha, čtenář; divadelní představení, herec, režisér; verš, rým,
přirovnání
2. stupeň
KOMUNIKAČNÍ A SLOHOVÁ VÝCHOVA Očekávané výstupy žák
ČJL-9-1-01 odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení, ověřuje
fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačními zdroji
ČJL-9-1-02 rozlišuje subjektivní a objektivní sdělení a komunikační záměr partnera
v hovoru
ČJL-9-1-03 rozpoznává manipulativní komunikaci v masmédiích a zaujímá k ní kritický