Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

při poslechu pohádek a krátkých příběhů udržuje pozornost 

LITERÁRNÍ VÝCHOVA Očekávané výstupy – 2. období žák 
ČJL-5-3-01  vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je 
ČJL-5-3-02  volně reprodukuje text podle svých schopností, tvoří vlastní literární text na 

dané téma 

ČJL-5-3-03  rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů 
ČJL-5-3-04  při jednoduchém rozboru literárních textů používá elementární literární 

pojmy 

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák 
ČJL-5-3-01p, ČJL-5-3-02p dramatizuje jednoduchý příběh 
ČJL-5-3-01p, ČJL-5-3-02p vypráví děj zhlédnutého filmového nebo divadelního představení 

podle daných otázek 

ČJL-5-3-02p  čte krátké texty s porozuměním a reprodukuje je podle jednoduché osnovy 
ČJL-5-3-02p  určí v přečteném textu hlavní postavy a jejich vlastnosti 
ČJL-5-3-04p  rozlišuje prózu a verše 

rozlišuje pohádkové prostředí od reálného 

ovládá tiché čtení a orientuje se ve čteném textu 

Učivo   poslech literárních textů 
  zážitkové čtení a naslouchání 

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 22 

  tvořivé  činnosti  s literárním  textem  –  přednes  vhodných  literárních  textů,  volná  reprodukce 

přečteného nebo slyšeného textu, dramatizace, vlastní výtvarný doprovod 

  základní literární pojmy – literární druhy a žánry: rozpočitadlo, hádanka, říkanka, báseň, pohádka, 

bajka, povídka; spisovatel, básník, kniha, čtenář; divadelní představení, herec, režisér; verš, rým, 
přirovnání 

2. stupeň 

KOMUNIKAČNÍ A SLOHOVÁ VÝCHOVA Očekávané výstupy žák 
ČJL-9-1-01  odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení, ověřuje 

fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačními zdroji 

ČJL-9-1-02  rozlišuje subjektivní a objektivní sdělení a komunikační záměr partnera 

v hovoru 

ČJL-9-1-03  rozpoznává manipulativní komunikaci v masmédiích a zaujímá k ní kritický 

Témata, do kterých materiál patří