RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
tvoří otázky a odpovídá na ně
Učivo
čtení – praktické čtení (technika čtení, čtení pozorné, plynulé, znalost orientačních prvků v textu);
věcné čtení (čtení jako zdroj informací, čtení vyhledávací, klíčová slova)
naslouchání – praktické naslouchání (zdvořilé, vyjádření kontaktu s partnerem); věcné
naslouchání (pozorné, soustředěné, aktivní – zaznamenat slyšené, reagovat otázkami)
mluvený projev – základy techniky mluveného projevu (dýchání, tvoření hlasu, výslovnost),
vyjadřování závislé na komunikační situaci; komunikační žánry: pozdrav, oslovení, omluva,
prosba, vzkaz, zpráva, oznámení, vypravování, dialog na základě obrazového materiálu; základní
komunikační pravidla (oslovení, zahájení a ukončení dialogu, střídání rolí mluvčího a posluchače,
zdvořilé vystupování), mimojazykové prostředky řeči (mimika, gesta)
písemný projev – základní hygienické návyky (správné sezení, držení psacího náčiní, hygiena
zraku, zacházení s grafickým materiálem); technika psaní (úhledný, čitelný a přehledný písemný
projev, formální úprava textu); žánry písemného projevu: adresa, blahopřání, pozdrav z prázdnin,
omluvenka; zpráva, oznámení, pozvánka, vzkaz, inzerát, dopis, popis; jednoduché tiskopisy
(přihláška, dotazník), vypravování
JAZYKOVÁ VÝCHOVA Očekávané výstupy – 1. období žák
ČJL-3-2-01 rozlišuje zvukovou a grafickou podobu slova, člení slova na hlásky, odlišuje
dlouhé a krátké samohlásky
ČJL-3-2-02 porovnává významy slov, zvláště slova opačného významu a slova významem
souřadná, nadřazená a podřazená, vyhledá v textu slova příbuzná
ČJL-3-2-03 porovnává a třídí slova podle zobecněného významu – děj, věc, okolnost,