RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
5.
Vzdělávání v Cizím jazyce předpokládá dosažení úrovně A2, vzdělávání v Dalším cizím jazyce
předpokládá dosažení úrovně A1 (podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky)6.
Úspěšnost jazykového vzdělávání jako celku je závislá nejen na výsledcích vzdělávání
v mateřském jazyce a v cizích jazycích, ale závisí i na tom, do jaké míry se jazyková kultura žáků
stane předmětem zájmu i všech ostatních oblastí základního vzdělávání.
Cílové zaměření vzdělávací oblasti
Vzdělávání v dané vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí tím,
že vede žáka k:
pochopení jazyka jako nositele historického a kulturního vývoje národa a důležitého
sjednocujícího činitele národního společenství
pochopení jazyka jako důležitého nástroje celoživotního vzdělávání
rozvíjení pozitivního vztahu k mateřskému jazyku a jeho chápání jako zdroje pro rozvoj osobního
i kulturního bohatství
rozvíjení pozitivního vztahu k mnohojazyčnosti a respektování kulturní rozmanitosti
vnímání a postupnému osvojování jazyka jako prostředku k získávání a předávání informací,
k vyjádření jeho potřeb i prožitků a ke sdělování názorů
zvládnutí pravidel mezilidské komunikace daného kulturního prostředí a rozvíjení pozitivního
vztahu k jazyku v rámci interkulturní komunikace
samostatnému získávání informací z různých zdrojů a k zvládnutí práce s jazykovými a literárními
prameny i s texty různého zaměření
získávání sebedůvěry při vystupování na veřejnosti a ke kultivovanému projevu jako prostředku