RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
15
V souladu s vyhláškou č. 27/2016 Sb. se výstupy minimální doporučené úrovně využijí
v případě podpůrných opatření třetího stupně pouze u žáků s lehkým mentálním postižením. Pro žáky
s přiznanými podpůrnými opatřeními pátého stupně jsou dolní úrovní pro úpravu očekávaných
výstupů v IVP očekávané výstupy stanovené v RVP ZŠS, které mají rovněž činnostní povahu a jsou
prakticky zaměřené.
Pro jednoznačnou identifikaci je většina výstupů minimální doporučené úrovně označena
písmenem „p“ a kódem obsahově odpovídajícího očekávaného výstupu. Pokud není v daném
tematickém okruhu žádný přímo související očekávaný výstup, výstupy minimální doporučené úrovně
nejsou kódem označeny a představují vhodné specifické znalosti a dovednosti dosažitelné i při
případné úpravě výstupů. Očekávané výstupy, pro které není uveden výstup v minimální doporučené
úrovni, mohou být při případných úpravách výstupů v individuálním vzdělávacím plánu (IVP) bez
náhrady vypuštěny. Pokud je výstup v minimální doporučené úrovni totožný s očekávaným výstupem,
tak je označen shodným kódem bez přidaného písmena „p“.
Učivo je v RVP ZV strukturováno do jednotlivých tematických okruhů (témat, činností) a je
chápáno jako prostředek k dosažení očekávaných výstupů. Pro svoji informativní a formativní funkci
tvoří nezbytnou součást vzdělávacího obsahu. Učivo vymezené v RVP ZV je doporučeno školám
k distribuci a k dalšímu rozpracování do jednotlivých ročníků nebo delších časových úseků. Na úrovni
ŠVP se učivo stává závazným.