RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Jednotlivé vzdělávací oblasti jsou v úvodu vymezeny Charakteristikou vzdělávací oblasti,
která vyjadřuje postavení a význam vzdělávací oblasti v základním vzdělávání a charakterizuje
vzdělávací obsah jednotlivých vzdělávacích oborů dané vzdělávací oblasti. Dále je v této části
naznačena návaznost mezi vzdělávacím obsahem 1. stupně a 2. stupně základního vzdělávání.
Na charakteristiku navazuje Cílové zaměření vzdělávací oblasti. Tato část vymezuje, k čemu
je žák prostřednictvím vzdělávacího obsahu veden, aby postupně dosahoval klíčových kompetencí.
Praktické propojení vzdělávacího obsahu s klíčovými kompetencemi je dáno tím, že si škola na
základě cílového zaměření vzdělávací oblasti stanovuje v ŠVP výchovné a vzdělávací strategie
vyučovacích předmětů – viz schéma 2.
Vzdělávací obsah vzdělávacích oborů (včetně doplňujících vzdělávacích oborů3) je tvořen
očekávanými výstupy a učivem. V rámci 1. stupně je vzdělávací obsah dále členěn na 1. období (1. až
3. ročník) a 2. období (4. až 5. ročník). Toto rozdělení má školám usnadnit distribuci vzdělávacího
obsahu do jednotlivých ročníků.
Očekávané výstupy mají činnostní povahu, jsou prakticky zaměřené, využitelné v běžném
životě a ověřitelné. Vymezují předpokládanou způsobilost žáků využívat osvojené učivo v praktických
situacích a v běžném životě na konci 5. a 9. ročníku.
Pro usnadnění identifikace jsou očekávané výstupy označeny kódy, které obsahují zkratku