Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Očekávané výstupy 

Rozpracované výstupy 

(Standardy pro základní vzdělávání) 

Rozpracované učivo 

Učivo 

(možné úpravy ve vazbě 

na stupně podpory) 

Schéma 2 – Směřování k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí žáků 

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 16 

5.1  JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE 

Charakteristika vzdělávací oblasti 

Vzdělávací  oblast  Jazyk  a  jazyková  komunikace  zaujímá  stěžejní  postavení  ve  výchovně 

vzdělávacím  procesu.  Dobrá  úroveň  jazykové  kultury  patří  k  podstatným  znakům  všeobecné 
vyspělosti  absolventa  základního  vzdělávání.  Jazyková  výuka,  jejímž  cílem  je  zejména  podpora 
rozvoje  komunikačních  kompetencí,  vybavuje  žáka  takovými  znalostmi  a  dovednostmi,  které  mu 
umožňují  správně  vnímat  různá  jazyková  sdělení,  rozumět  jim,  vhodně  se  vyjadřovat  a  účinně 
uplatňovat i prosazovat výsledky svého poznávání. 

Obsah  vzdělávací  oblasti  Jazyk  a  jazyková  komunikace  se  realizuje  ve  vzdělávacích oborech 

Český jazyk a literatura, Cizí jazyk a Další cizí jazyk4. Kultivace jazykových dovedností a jejich 
využívání je nedílnou součástí všech vzdělávacích oblastí. 

Dovednosti  získané  ve  vzdělávacím  oboru  Český  jazyk  a  literatura jsou  potřebné  nejen  pro 

kvalitní  jazykové  vzdělání,  ale  jsou  důležité  i  pro  úspěšné  osvojování  poznatků  v  dalších  oblastech 
vzdělávání.  Užívání  češtiny  jako  mateřského  jazyka  v  jeho  mluvené  i  písemné  podobě  umožňuje 
žákům  poznat  a  pochopit  společensko-kulturní  vývoj  lidské  společnosti.  Při  realizaci  tohoto 
vzdělávacího  oboru  se  vytvářejí  předpoklady  k  efektivní  mezilidské  komunikaci  tím,  že  se  žáci  učí 
interpretovat  své  reakce  a  pocity  tak,  aby  dovedli  pochopit  svoji  roli  v  různých  komunikačních 
situacích a aby se uměli orientovat při vnímání okolního světa i sebe sama. 

Témata, do kterých materiál patří