Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  pochvala, úsměv, projev sympatie, kladného hodnocení, kladného emočního vztahu 
  dárek věcný nebo peněžní 
  umožnění činnosti nebo zážitků, po kterých dítě silně touží: výlet, návštěva sportovního utkání apod. 

Odměny: Lépe  je  užívat  odměn  „emočních“  a  „morálních“  (pochvala,  kladné  hodnocení,  projevení  sympatie),  než  odměn 
„materiálních“ (dárky, peníze, placení za vykonávání domácích prací). Při nadměrném užívání materiálních odměn si 
dítě osvojuje neadekvátní názor: učíme se, pracujeme, plníme požadavky kvůli odměně, pro vnější efekt. Podporuje se 
tak u dítěte vnější motivace a tlumí se motivace vnitřní (radost z činnosti, osvojené dovednosti)  
Nejúčinnější je přerušované posilování odměnou – odměna (včetně pochvaly) působí silněji, když se jí užívá občas, a 
ne po každém dílčím správném výkonu. Časté odměny „zevšední“. 

Trest – takové působení „vychovatele“ (rodičů, učitelů, vychovatelů, sociální skupiny), které  
1. vyjadřuje negativní společenské hodnocení tohoto chování či jednání 
2. přináší vychovávanému omezení některých jeho potřeb, nelibost, popřípadě frustraci 
Tresty: 

  fyzické tresty 

  psychické  trestání,  tj.  projevy  negativních  emocí,  záporného  emočního  vztahu  (dospělý  se  zlobí,  křičí, 

vyhrožuje, mračí se, nemluví s dítětem apod.) 

  potrestání zákazem oblíbené činnosti (např. jít ven za kamarády, sledovat TV,…) nebo donucení k neoblíbené 

činnosti (např. úklidové práce; ve škole mnohonásobné opisování,…)

Pravidla pro použití trestu - 

nikdy ne na bázi nenávisti 

nesmí být chápán jako nespravedlnost 

Témata, do kterých materiál patří