Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

vyhrožuje,  trestá,  zájem  jen  o  výkony  a  kázeň,  požaduje,  aby  se  vše  dělalo  dle  jeho  pokynů,  omezuje 
samostatnost a iniciativu žáků, pokud se pokouší o humor – ironizuje a zesměšňuje žáky 

  Liberální styl s nezájmem o dítě (záporný emoční vztah a slabé řízení) – nízké požadavky na výkon a kázeň 

žáků a nedostatečná kontrola jejich plnění, lhostejný k žákům, žáci učitele „unavují a obtěžují“ 

  Rozporný  autokraticko–  liberální  styl    (záporný  emoční  vztah  s rozporným  řízením)  –  směs  dvou 

předchozích stylů 

  Laskavý liberální styl (kladný emoční vztah a slabé řízení) – projevuje sympatie k žákům, porozumění jejich 

potřebám, omlouvá však nedostatky, klade nízké požadavky a nekontroluje jejich plnění, v krajních případech 
se učitel chová jako litující a ochraňující matka 

  Integrační styl (kladný emoční vztah a střední až zesílené řízení) – klidné chování bez agresivních výbuchů, 

ale  také  bez  úzkosti  a  nervozity,  snaha  porozumět,  pomoci,  empatie,  projevuje  žákům  důvěru,  klade 
přiměřené, postupně se zvyšující požadavky, podporuje samostatnost a iniciativu žáků, působí spíše příkladem 
než množstvím zákazů a příkazů 

 
Další způsoby výchovy podle stylu řízení 
 

a)  autoritativní způsob 

důsledky – nezávislí, kamarádští, spokojení, úspěšní 

 
b)  autoritářský způsob 

ovládání bez vřelosti, chybí sledování odezvy, oboustranná komunikace 

poslušnost, úcta k autoritě,tradici, tvrdá práce 

 
c)  demokratický způsob 

Témata, do kterých materiál patří