SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
vyhrožuje, trestá, zájem jen o výkony a kázeň, požaduje, aby se vše dělalo dle jeho pokynů, omezuje
samostatnost a iniciativu žáků, pokud se pokouší o humor – ironizuje a zesměšňuje žáky
Liberální styl s nezájmem o dítě (záporný emoční vztah a slabé řízení) – nízké požadavky na výkon a kázeň
žáků a nedostatečná kontrola jejich plnění, lhostejný k žákům, žáci učitele „unavují a obtěžují“
Rozporný autokraticko– liberální styl (záporný emoční vztah s rozporným řízením) – směs dvou
předchozích stylů
Laskavý liberální styl (kladný emoční vztah a slabé řízení) – projevuje sympatie k žákům, porozumění jejich
potřebám, omlouvá však nedostatky, klade nízké požadavky a nekontroluje jejich plnění, v krajních případech
se učitel chová jako litující a ochraňující matka
Integrační styl (kladný emoční vztah a střední až zesílené řízení) – klidné chování bez agresivních výbuchů,
ale také bez úzkosti a nervozity, snaha porozumět, pomoci, empatie, projevuje žákům důvěru, klade
přiměřené, postupně se zvyšující požadavky, podporuje samostatnost a iniciativu žáků, působí spíše příkladem
než množstvím zákazů a příkazů
Další způsoby výchovy podle stylu řízení
a) autoritativní způsob
-
důsledky – nezávislí, kamarádští, spokojení, úspěšní
b) autoritářský způsob
-
ovládání bez vřelosti, chybí sledování odezvy, oboustranná komunikace
-
poslušnost, úcta k autoritě,tradici, tvrdá práce
c) demokratický způsob
-