Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Druhá etapa Dominující činností je: hra.  
Klíčové interakce: dítě – dospělý, dítě –dítě, dítě – hračka. 
Pojem tatínek už není vázán na konkrétní osobu. 
Sociální  svět  se  diferencuje  na  „MY“  =  děti  a  „ONI“  =  dospělí.  „JÁ“  objevené  v předchozí  etapě  se  diferencuje 
(strukturuje) a zároveň integruje. 
Dochází k pronikání ze světa primární skupiny do širší společnosti. 

Třetí etapa Dominující činností je: učení. Integrující rolí je: role žáka. Diferencuje  se  vědění  o  světě  –  dítě  se  učí  poznávat  svět  očima  jiných  lidí,  ale  také  očima  různých  vědních  oborů, 
očima umění, politiky, víry atd. 

Čtvrtá etapa Dominující činností je: práce, v roli rodičovské péče a výchova. 
Integrující rolí je: dospělý, sobě odpovědný muž či žena. Typické role pro dospělého člověka – role partnerská, rodičovská, profesní. Tyto role nemají vždycky jednoznačně 
vymezený obsah, zej. role partnerská. Nejasnost v jejich vymezení ztěžuje jejich zvládnutí, člověk vlastně přesně neví, 
co se od něj očekává. Je to jeden z důvodů rozpadu velkého množství manželství – role manželů není v současné době 
definována tak přesně, jako bývala dříve. (Vágnerová, 2005) 
Proces socializace se završuje nalezením svého postavení ve společenské dělbě aktivit a postavení. 

Produkty socializace 

  Člověk si uvědomí svoje „Já“ a také „Ne – já“, tedy – okolní svět (VĚDOMÍ SEBE SAMA) 

To znamená, že si díky styku s lidmi, společností a kulturou: 

na  základě  posuzování  sebe  sama  (SEBEHODNOCENÍ),  vytvoří  představu  o  sobě  (SEBEOBRAZ, 
SEBEPOJETÍ) 

Témata, do kterých materiál patří