Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

27 

Divergentní  myšlení  -  důležité  je  podporovat,  tvořivé  myšlení,  které  postupuje  různými  směry,  je 
pružné,  má  více  nebo  i  neomezený  počet  řešení.  Toto  myšlení  není  školou  příliš  posilováno.  Bývá 
přehlíženo,  i  přesto,  že  flexibilita  a  originalita  jsou  předpokladem  úspěšných  výkonů  v budoucnosti. 
Mnohé  děti  sice  mají  k takovému  způsobu  uvažování  sklony,  ale  jelikož  za  něj  nejsou  pozitivně 
hodnoceny a nikdo od nich nic podobného nevyžaduje, příliš se nerozvíjí. Děti si jej obyčejně spojují 
se  zábavou,  legrací,  s něčím,  co  je  nezávazné  a  nemá  větší  společenský  význam.  Vlastní  zkušeností 
došly k názoru, že to, co je hodnotné, je předem dáno nějakou autoritou a je jen třeba se to naučit.  

VÝVOJ MYŠLENÍ - KOGNITIVNÍ VÝVOJ  Kognitivní vývoj a utváření pojmů popsal Jean Piaget (1896 – 1980) 
           - teorie založená na zrání, vysvětluje, jak si děti vytvářejí pojmy 
           - dítě prochází fázemi vývoje až k nejvyšší formě, postupně se vyvíjí 
 

a.  stádium – senzomotorické období (0 – 2 roky) 
b.  stádium – předoperační období (2 – 7 let) 

předpojmové, symbolické (2 – 4 roky),  názorné, intuitivní (4 – 7 let) 

c.  stádium – konkrétních logických operací (7 – 11 let) 
d.  stádium – formálních operací (od 12 let) 

 
Senzomotorické období
  

-  jde  o  období  primárního  rozvoje  poznávacích  procesů.  Jeho  označení  vyplývá  ze  skutečnosti,  že 
poznávání malého dítěte je závislé na smyslovém vnímání a motorických dovednostech (tj. manipulaci 
s poznávanými objekty). Poznávání a učení probíhá na úrovni konkrétního kontaktu s reálným světem. 

Témata, do kterých materiál patří