Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Dimenze: 

  Přesnost   -   přibližnost – „přesné“ děti -  vyčkávají s vyslovením hypotézy déle než je to 

nutné, získávají informaci postupně, „přibližné“ děti - se rozhodují příliš rychle

  Uvážlivost  -   impulzivnost – „uvážlivé“ děti - dělají méně chyb, neboť mají silnou touhu už 

napoprvé odpovědět správně, „impulzivní“ děti – „střílejí“ odpovědi s nadějí, že jedna z nich 
bude správná

  Závislost na poli  -  nezávislost na poli = (Globálnost - analytičnost) – „globální“ děti mají 

problém odlišit podstatné od nepodstatného (mají horší výsledky v analytických položkách IQ 
testu), „analytické“ děti – dokáží odlišit podstatné od nepodstatného

Jiné dělení – Gregoric: 

  Konkrétní styl – zabývá se fyzickým, hmatatelným světem 

  Abstraktní styl – dává přednost světu pojmovému, nehmatatelnému

  Namátkový styl – má sklon uspořádávat svět nelineárně

  Postupný styl – má sklon uspořádávat svět krok za krokem – lineárně, nebo větvením 

Učební styl - obdobný postup, který člověk používá v různých učebních situacích 
- individuální způsob osvojování poznatků 
- do jisté míry závisí na obsahu 
- je ovlivňován osobnostními charakteristikami žáka 
-  vzniká  na  vrozeném  základě  (kognitivní  styl)  a  rozvíjí  se  spolupůsobením  vnějších  (motivačních, 
emocionálních, sociálních) a vnitřních vlivů 
 
Typy učebních stylů  -  podle dominantního smyslu 

  Sluchově – mluvní – žáci se učí tím, že co slyší, musí si ještě přeříkat  a probrat 

v rozhovoru s učitelem, spolužáky nebo rodiči 

Témata, do kterých materiál patří