SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Dimenze:
Přesnost - přibližnost – „přesné“ děti - vyčkávají s vyslovením hypotézy déle než je to
nutné, získávají informaci postupně, „přibližné“ děti - se rozhodují příliš rychle
Uvážlivost - impulzivnost – „uvážlivé“ děti - dělají méně chyb, neboť mají silnou touhu už
napoprvé odpovědět správně, „impulzivní“ děti – „střílejí“ odpovědi s nadějí, že jedna z nich
bude správná
Závislost na poli - nezávislost na poli = (Globálnost - analytičnost) – „globální“ děti mají
problém odlišit podstatné od nepodstatného (mají horší výsledky v analytických položkách IQ
testu), „analytické“ děti – dokáží odlišit podstatné od nepodstatného
Jiné dělení – Gregoric:
Konkrétní styl – zabývá se fyzickým, hmatatelným světem
Abstraktní styl – dává přednost světu pojmovému, nehmatatelnému
Namátkový styl – má sklon uspořádávat svět nelineárně
Postupný styl – má sklon uspořádávat svět krok za krokem – lineárně, nebo větvením
Učební styl - obdobný postup, který člověk používá v různých učebních situacích
- individuální způsob osvojování poznatků
- do jisté míry závisí na obsahu
- je ovlivňován osobnostními charakteristikami žáka
- vzniká na vrozeném základě (kognitivní styl) a rozvíjí se spolupůsobením vnějších (motivačních,
emocionálních, sociálních) a vnitřních vlivů
Typy učebních stylů - podle dominantního smyslu
Sluchově – mluvní – žáci se učí tím, že co slyší, musí si ještě přeříkat a probrat
v rozhovoru s učitelem, spolužáky nebo rodiči