Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Předoperační období  

předpojmové, symbolické   

Dítě  užívá  symboly  k označování  objektů  nebo  činností,  aniž  by  objekty  muselo  vidět  nebo  činnost 
skutečně provádět. 

Symbolické myšlení se projevuje  v dětské hře – např. dítě krmí panenku  kamínky, které  představují 
bonbony. Jasně si při tom uvědomuje, že kamínek symbolizuje bonbon a bonbon je symbolizován. 

názorné, intuitivní  

Dítě  začíná  uvažovat  v pojmech,  které  vznikají  na  základě  vystižení  podstatných  podobností.  Dítě 
začíná  chápat,  že  některé  předměty  může  pojmenovat  společným  názvem  –  např.  stromy,  hračky, 
apod. 

Myšlení předškolního dítěte ještě nerespektuje zákony logiky -  je „prelogické“, a tudíž je nepřesné, 
má mnohá omezení. Dětské uvažování ulpívá na zjevné podobě světa. 

  Centrace  –  dítě  se  soustředí  (ulpívá)  pouze  na  jeden  znak  (obvykle  vizuálně  nápadný)  a 

přehlíží ostatní méně výrazné, i když mnohdy významnější znakyNapř. naplníme-li dvě stejné sklenice tekutinou – dítě vidí, že je v nich stejně, pak obsah jedné 
přelijeme  do  úzké  vysoké  sklenice  -  dítě  tvrdí,  že  je  v ní  „víc“  tekutiny  pouze  proto,  že  její 
hladina je výše. 

  Egocentrismus  –  dítě  není  schopno  vidět  svět  jinak,  než  ze  sebestředného,  subjektivního 

hlediska. Děti si ještě nedokáží uvědomit, že mohou být i jiná hlediska, než jejich vlastní.Např. když dítě nechce, aby je někdo jiný viděl, zakrývá si rukama oči    

Témata, do kterých materiál patří