Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

situace  už  není  chápána  jako  definitivní.  Např.  vezmeme-li  z talíře  dva  koláče,  zbude  jich 
určitý počet. Když je dáme zase zpátky na talíř, koláčů bude stejně jako na začátku. 

Stadium  formálních  operací  -  Dospívající  jsou  již  schopni  uvažovat  i  hypoteticky,  aniž  by  k tomu 
potřebovali  konkrétní  zkušenost.  Uvažují  již  o  různých  možnostech,  dokonce  i  těch  které  reálně 

neexistují.    Nový  způsob  myšlení  –  abstraktní  myšlení  (je  také  předpokladem  pochopení  látky 
mnoha  vyučovacích  předmětů  např.  v  matematice,  fyzice).  Dospívající  mají  potřebu  i  schopnost 

uvažovat abstraktně o tom, co by mohlo nebo mělo být.

Vývoj myšlení a řeči Vývoj  řeči  neprobíhá  jako  samostatný  proces,  ale  je  ovlivňován  vývojem  senzorického  vnímání, 
motoriky, myšlení a také socializací dítěte. 
Vývoj myšlení a řeči probíhá do určitého věku nezávisle na sobě, v myšlení existují předintelektuální 
stadia 
a v řeči stadia předřečová, a teprve kolem 2. roku života dítěte se obě linie protínají, čímž se 
myšlení stává verbální a řeč intelektuální
 
Vývoj myšlení a řeči podle Piageta V senzomotorickém  období  vývoje  myšlení  se  dítě  učí  rozumět  okolnímu  světu  prostřednictvím 
fyzikální  manipulace  s objekty,  čímž  získává  poznatky  o  jejich  vlastnostech  a  vzájemných  vztazích. 
V této  etapě  dítě  nemá  k dispozici  řeč,  kterou  by  mohlo  své  zkušenosti  označovat  nebo  je 
symbolizovat. Je odkázáno na své bezprostřední zážitky - myšlení se rozvíjí nezávisle na řeči.  

Témata, do kterých materiál patří