SZZ Psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
situace už není chápána jako definitivní. Např. vezmeme-li z talíře dva koláče, zbude jich
určitý počet. Když je dáme zase zpátky na talíř, koláčů bude stejně jako na začátku.
Stadium formálních operací - Dospívající jsou již schopni uvažovat i hypoteticky, aniž by k tomu
potřebovali konkrétní zkušenost. Uvažují již o různých možnostech, dokonce i těch které reálně
neexistují. Nový způsob myšlení – abstraktní myšlení (je také předpokladem pochopení látky
mnoha vyučovacích předmětů např. v matematice, fyzice). Dospívající mají potřebu i schopnost
uvažovat abstraktně o tom, co by mohlo nebo mělo být.
Vývoj myšlení a řeči Vývoj řeči neprobíhá jako samostatný proces, ale je ovlivňován vývojem senzorického vnímání,
motoriky, myšlení a také socializací dítěte.
Vývoj myšlení a řeči probíhá do určitého věku nezávisle na sobě, v myšlení existují předintelektuální
stadia a v řeči stadia předřečová, a teprve kolem 2. roku života dítěte se obě linie protínají, čímž se
myšlení stává verbální a řeč intelektuální.
Vývoj myšlení a řeči podle Piageta V senzomotorickém období vývoje myšlení se dítě učí rozumět okolnímu světu prostřednictvím
fyzikální manipulace s objekty, čímž získává poznatky o jejich vlastnostech a vzájemných vztazích.
V této etapě dítě nemá k dispozici řeč, kterou by mohlo své zkušenosti označovat nebo je
symbolizovat. Je odkázáno na své bezprostřední zážitky - myšlení se rozvíjí nezávisle na řeči.