Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ Psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.39 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Později  dítě  využívá  znaky  k vyjádření  svého  porozumění  okolnímu  světu.  Určitá  slova  či  fráze  se 
však mohou objevit v jeho slovníku teprve tehdy, když pochopí příslušný kognitivní princip. (Např.o 
předmětech,  které  nejsou  momentálně  přítomny,  může  dítě  začít  mluvit  teprve  poté,  co  si  osvojí 
princip „stálosti objektu“ – začne chápat, že určité objekty existují, i když momentálně nejsou v jeho 
zorném  poli.  Dochází  k tomu  v druhé  polovině  prvního  roku  života,  kdy  si  děti  rády  hrají  na 
schovávanou, čímž si jakoby tento princip stálosti objektů ověřovaly a potvrzovaly.) 

Ke  konci  senzomotorického  období  (asi  ve  2  letech)  se  objevuje  v dětské  psychice  symbolická 
funkce
,  která  slouží  k vytváření  a  využívání  znaků  a  symbolů.  Symbolické  myšlení  se  projevuje 
v dětské hře – např. dítě krmí panenku kamínky, které představují bonbony. K mimořádnému rozvoji 
symbolické  funkce  dochází  mezi  2.  a  3.  rokem  života  v souvislosti  s rychlým  rozvojem  řeči.  Spolu 

29 

s rozvojem symbolické funkce nabývá řeč stále větší důležitosti pro myšlení, až se nakonec provádění 
konkrétních i formálních myšlenkových operací bez řečových či jiných znaků  
nemůže obejít. 
 
KOGNITIVNÍ STYL 
-
 způsob poznávání, výběr, vnímání, třídění, ukládání a kódování přijímaných podnětů a informací 
- je individuální – vychází z předchozího učení a zkušeností, má vrozený základ 
- je charakterizován osobním tempem a zaměřením na přesnost 
- postupy, které člověk používá v učebních situacích 

Témata, do kterých materiál patří