Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

3. 

Diskuze ................................................................................................................... 84 

ZÁVĚR........................................................................................................................... 88 

POUŽITÁ LITERATURA ........................................................................................... 90 

SEZNAM PŘÍLOH ....................................................................................................... 92 

PŘÍLOHY

ÚVOD 

Pro psaní mé diplomové práce na téma dané problematiky přechodu na druhý stupeň ZŠ 

jsem se nechal inspirovat jednak svou vlastní osobní zkušeností z období, ve kterém jsem sám 

prožíval situaci dítěte, jež v rámci základní školy přecházelo z prvního stupně na druhý. 

Během  svého  vlastního  dětství  jsem  již  sice  i  v rámci  prvního  stupně  zaznamenával 

různé změny při postupování do vyšších ročníků, poměrně významný rozdíl jsem pocítil vlastně 

již při přechodu z 3. do 4. ročníku,  kdy již byl  navýšen počet  předmětů a zároveň poměrně 

znatelně  vzrostlo  množství  školních  nároků.  Postupně  jsem  čím  dál  více  pociťoval  jakési 

zklamání, že je vše o tolik těžší a že se musím najednou ve všem více snažit a stejně už nikdy 

nevrátím ten čas, kdy stačilo tak málo a člověk byl ve všem oceňován známkou 1. Jako velice 

významný ročník jsem sám pociťoval 5. ročník, kdy jsem měl značný problém identifikovat se 

se  skutečností,  že  jsem  již  skoro  na  druhém  stupni,  vůbec  jsem  si  nedokázal  a ani  nechtěl 

představovat, co nastane dále, třeba i následující rok, což mi zejména dalo najevo například 

zjištění skutečnosti, že se již nebudu moci účastnit pobytu ve školní družině, jež je určena jen 

Témata, do kterých materiál patří