Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
3.
Diskuze ................................................................................................................... 84
ZÁVĚR........................................................................................................................... 88
POUŽITÁ LITERATURA ........................................................................................... 90
SEZNAM PŘÍLOH ....................................................................................................... 92
PŘÍLOHY
1
ÚVOD
Pro psaní mé diplomové práce na téma dané problematiky přechodu na druhý stupeň ZŠ
jsem se nechal inspirovat jednak svou vlastní osobní zkušeností z období, ve kterém jsem sám
prožíval situaci dítěte, jež v rámci základní školy přecházelo z prvního stupně na druhý.
Během svého vlastního dětství jsem již sice i v rámci prvního stupně zaznamenával
různé změny při postupování do vyšších ročníků, poměrně významný rozdíl jsem pocítil vlastně
již při přechodu z 3. do 4. ročníku, kdy již byl navýšen počet předmětů a zároveň poměrně
znatelně vzrostlo množství školních nároků. Postupně jsem čím dál více pociťoval jakési
zklamání, že je vše o tolik těžší a že se musím najednou ve všem více snažit a stejně už nikdy
nevrátím ten čas, kdy stačilo tak málo a člověk byl ve všem oceňován známkou 1. Jako velice
významný ročník jsem sám pociťoval 5. ročník, kdy jsem měl značný problém identifikovat se
se skutečností, že jsem již skoro na druhém stupni, vůbec jsem si nedokázal a ani nechtěl
představovat, co nastane dále, třeba i následující rok, což mi zejména dalo najevo například
zjištění skutečnosti, že se již nebudu moci účastnit pobytu ve školní družině, jež je určena jen