Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
pro žáky prvního stupně, kde se mi velice líbilo, především protože jsem tam tehdy získal
několik kamarádů i spoustu hezkých zážitků, vlastně jsem právě v průběhu trávení času ve
školní družině došel k prvním představám o tom, že by mě v budoucnu láká pedagogická
činnost. A najednou toto období prvního stupně mělo skončit zcela. Pak na mě postupně
doléhaly zejména obavy z náročnosti učiva, nárůst počtu předmětů a ještě k tomu zásadní
změna učitelů, kteří nás měli učit, k tomu se postupně připojovaly souvislosti se skutečností, že
jsem již čím dál starší, že již budu dospívat a ve všem musím být samostatnější, odpovědnější,
rychlejší, schopnější zvládat mnohem náročnější věci apod. Měl jsem velký strach, cítil jsem
značnou nejistotu v sobě samotném, jak jen to mohu zvládnout. A právě v období, kdy jsem se
ocitnul na počátku druhého stupně, kdy mně jako 11 letému dítěti pomalu začalo docházet, že
se na přicházející okolnosti cítím málo připravený, kdy jsem se zároveň postupně stával být
mnohem citlivější, měl jsem poněkud snížené sebevědomí, zároveň jsem však poměrně hůře
snášel čím dál větší množství kritiky. Postupně se mi na jistý čas opravdu jakby zhroutil svět,
právě v důsledku jakéhosi úpadku dřívějších jistot a trvalo asi rok a půl, než jsem se na základě
nastolených podmínek zvládl vzpamatovat z té skutečnosti, že už prostě nikdy nebudu dítětem