Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
s povinnostmi žáka prvního stupně, že již nic nebude snazší a nezbývá mi nic jiného než si
uvědomit skutečnosti, že lepších výsledků mohu dosáhnout v podstatě jen vlastním úsilím a
postupně byl svět náhle mnohem lepší.
Proč ale toto období bylo pro mě tak náročné? Jak to, že po určité době mi přišel svět zase lepší?
2
Postupně jsem začal přemýšlet o příčinách a faktorech související vůbec celkově
s přechodem dětí z prvního na druhý stupeň, v podstatě velmi úzce v souvislosti s dospíváním.
Vytvořila se ve mně jakási hybná síla, která mě nasměrovala k tomu, abych se začal zabývat,
jak vnímají přechod na druhý stupeň i jiní. Kladl jsem si otázky, jak toto období působilo na
vrstevníky, uvažoval jsem nad tím vlastně částečně i v 8. či 9. ročníku, jak danou situaci zvládají
mí známí o 2 nebo o 3 ročníky níže. Dodnes má zvídavost nad danou problematikou přetrvala
a v neposlední řadě mě motivovala právě k napsání této práce. Snažím se zde tedy právě
především bádat po nejrůznějších faktorech, byť některé již znám, například by mnohé mohlo
jako významné faktory napadnout především vliv samotného systému organizace školního
systému, záležitost samotné školy, jíž je člověk žákem, otázka dobrých či špatných učitelů
z různých úhlů pohledu, role samotných žáků ve škole a především spolužáků, případně však
také vrstevníků či starších nebo mladších lidí i mimo školu, zásadní role je však právě rozhodně