Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

vývojových podmínek ve věku 11 – 12 let.  

Vezmeme-li  tedy  v potaz  děti  ve  věkovém  rozmezí  9  –  12  let,  spadá  tento  věkový 

interval v rámci lidského života především do období mladšího školního věku, který je mnoha 

autory (např. Čáp a Mareš, 2001; Langmeier a Krejčířová, 1998) vymezen věkem od 6 – 7 do 

11 – 12 let. Podle Jedličky (2017) je však právě v podstatě totéž věkové rozmezí označováno 

termínem střední dětství

Podle jiných autorů (např. Vágnerová, 2000; Matějček, 1986) však věkové rozmezí 9 – 

12  spadá  především  do  tzv.  středního  školního věku,  jenž  bývá  ohraničen  od  8  –  9 let  do 

11 – 12 let, období od 6 – 7 do 8 – 9 let je pak označováno jako raný školní věk. Z praktického 

hlediska v rámci mé diplomové práce má tak z tohoto hlediska pravděpodobně největší smysl 

brát v potaz hlavně období vytýčené od 8 – 9 let do 11 – 12 let a označované jako střední školní 

věk, byť se spíše často obecně mnozí autoři věnují celkové charakteristice mladšího školního 

věku,  vymezeném  od  6  –  7  let  do  11  –  12  let  života  dítěte.  Rovněž  by  se  toto  celé  období 

školního  věku  dalo  označit  jako  před  pubertou  nebo  přesněji  jako  prepuberta  či 

prepubescence. 

Období věku 11 – 12 let, jež právě typicky přísluší žákům 6. ročníku ZŠ, je však tedy 

zároveň velmi významným mezníkem také z hlediska samotných fází lidského života, neboť 

podle mnohých autorů zde jednak doznívá období mladšího nebo středního školního věku, na 

Témata, do kterých materiál patří