UVGEO - zápisy
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
HONZÁK, F., PEČENKA, M. Státy a jejich představitelé [CD-ROM]. Praha: Libri, 1996. COPPIETERS, B. The Georgian-Abkhaz Conflict. Online [cit. 2009-06-20]. Dostupná z:<http://www.ecmi.de/jemie/download/1-2004Chapter5.pdf>.
Článek v elektronickém časopise
VZOR: PŘÍJMENÍ, Jméno autora. Název článku. Název seriálu [druh média]. Datum vydání, ročník, číslo, datum poslední revize [citováno dne]. Přístup ke zdroji: <URL adresa>.
RAM, U., Four Perspectives on Civil Society and Post-Zionism in Israel. In Palestine-Israel Journal of Politics, Economics and Culture, Vol.12 No.1, 2005. AvailablE from: <http://www.pij.org/details.php?id=328>.
JAK NAPSAT SEMINÁRNÍ, BAKALÁŘ. A DIPLOM. PRÁCI
Výsledkem Vašeho studia bude bakalářská nebo magisterská práce, která musí splňovat alespoň zčásti kritéria vědeckosti. Proto si musíte nutně osvojit postupy geografické vědecké práce popsané v předchozí kapitole. Rozhodně tady neplatí, že věda je jen pro špičkové vědce a bakalářská nebo magisterská práce může být jen kompilátem bez vlastní invence. Je sice pravda, že kritéria vědeckosti jsou různě náročná. V bakalářské práci jsou obvykle nastavena na poměrně nízkou úroveň a teprve v magisterské práci bývají vyšší a plně vědecký charakter má teprve práce doktorská. To však neznamená, že vědeckost není atributem již u těch nejnižších, tzn. bakalářských prací. A není nic neobvyklého na tom, když doktorská práce je z vědeckého hlediska práci špičkovou, která si zasluhuje zveřejnění v některém z vědeckých nakladatelství.
Ani předpokládaná nižší míra vědeckosti u bakalářských prací neznamená popření metodologických zásad psaní odborných textů. Znamená to pouze, že se u bakalářských prací toleruje nižší míra jejich originality. Student může v bakalářské práci jen trochu jinak zpracovat téma, které již před ním zpracovávali jiní a výsledky takové práce proto nejsou nijak překvapivé. Bakalářská práce je jediná úroveň závěrečných univerzitních prací, která snese výhradně kompilační přístup i když ani zde by kompilace neměla být jediným přínosem autora. Čím víc nových a vlastních pohledů – byť i na známé téma – bakalářská práce přinese, tím lépe.
Výběr tématu:
Málokterému studentovi se to podaří samostatně a proto je v této fázi nezbytná spolupráce s budoucím vedoucím diplomové práce. Ještě než si téma zvolíme, musíme si proto vybrat, u koho svou práci budeme psát. Ke konci studia (i bakalářského) má každý student již většinou jasno, co konkrétního ze studovaného oboru ho zajímá. Tzn. nejen samotný obor, např. sociální geografie, regionální rozvoj, politická a kulturní geografie apod., ale i jeho dílčí otázky: např. v politické geografii geografie voleb, problematika vymezování hranic, současné konfliktní oblasti (a které?) apod. Pokud zájem směřuje jasně jedním směrem, lze ho pak snadněji přiřadit k jednotlivým vyučujícím, kteří studenty dosud učili a jejichž odborné zaměření je z jejich přednášek, z literatury a z internetu známé. Pro snadnější orientaci si potenciální vedoucí obvykle sami zveřejňují případná témata prací, které by chtěli vést.