Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Důsledky členství v EU pro ČR

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (40.88 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Zapojení České republiky

Při modernizaci dopravní infrastruktury v České republice se přihlíží k projektu transevropských sítí a jsou využívány zdroje nabídnuté Evropskou unií.

To se týká mimo jiné výstavby dálnic a modernizace železničního koridoru spojujícího Českou republiku s Německem a Rakouskem.

Finanční podpora z fondů Evropské unie pro sektor dopravy v České republice bude pro období 2007-2013 realizována zejména prostřednictvím Operačního programu Doprava.

Specifickými cíli operačního programu Doprava jsou:

  • Výstavba a modernizace sítě transevropských sítí a sítí na ně navazujících.

  • Výstavba a modernizace regionálních sítí železniční dopravy

  • Výstavba a rozvoj dálniční sítě a sítě silnic I. třídy mimo transevropských sítí.

Výstavba a modernizace důležitých dopravních spojení na území hl. m. Prahy.

Ochrana hospodářské soutěže dopady na ČR

Pojem hospodářská soutěž není v zákoně přímo vymezen, ale dá se říci, že se jedná o soutěž, která probíhá na trhu.

Jedná se o zápolení subjektů, které usilují o stejný cíl za použití legálních prostředků.

Pokud rámec vymezený zákonem překročí, jedná se pak o nekalou soutěž, jejíž význam je v České republice vymezen ustanoveními Obchodního zákoníku.

Vliv politiky na ČR

V současné době je ochrana hospodářské soutěže v České republice institucionálně zajišťována Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže se sídlem v Brně.

Úřad začal pod tímto názvem fungovat od 1. listopadu 1996, přičemž navázal na činnost dřívějšího Ministerstva pro hospodářskou soutěž, jehož kompetence byly v plném rozsahu zachovány.

Životní prostředí EU dopady na ČR

V oblasti životního prostředí existuje podle primárního práva EU po vstupu Lisabonské smlouvy v platnost nadále sdílená pravomoc Unie a členských států.

V praxi to znamená, že od našeho vstupu do Evropské unie 1. května 2004 vzniká většina české legislativy v oblasti životního prostředí transpozicí komunitárního práva EU.

Tato skutečnost reflektuje nejen přeshraniční charakter ochrany životního prostředí, ale i potřebu sjednotit environmentální standardy v podmínkách jednotného trhu Unie.

Sdílená pravomoc znamená, že ČR samozřejmě může přijímat i svou vlastní legislativu, ale ta nesmí být v rozporu s komunitárním právem EU.

Konkrétní podobu jednotlivých nařízení a směrnic má Česká republika šanci ovlivnit jako člen Rady Evropské unie a zároveň prostřednictvím svých europoslanců.

Sociální politika EU dopady na ČR

Evropská sociální politika existuje ve struktuře EU především v rovině společných hodnot, idejí a principů a patří do sdílené pravomoci EU a členských států.

Hlavním právním základem evropské sociální politiky je Hlava X s názvem „Sociální politika“

Unie a členské státy mají za cíl podporu zaměstnanosti, zlepšování životních a pracovních podmínek tak, aby bylo možno tyto podmínky vyrovnat a přitom udržet jejich zvýšenou úroveň, přiměřenou sociální ochranu, sociální dialog, rozvoj lidských zdrojů za účelem trvale vysoké zaměstnanosti a boj proti vyloučením

Témata, do kterých materiál patří