Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Důsledky členství v EU pro ČR

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (40.88 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Základy Evropské strategie zaměstnanosti byly v České republice položeny již v roce 1999, kdy vláda ČR schválila první Národní plán zaměstnanosti 1999. Na tento dokument následně navazovaly Národní akční plány zaměstnanosti pro roky 2001, 2002 a 2003

Česká republika v rámci svých národních plánů začala ve své sociální politice prosazovat aktivní politiku zaměstnanosti

ČR využívala finanční pomoci EU při uskutečňování svých priorit a cílů v oblasti politiky zaměstnanosti, které si stanovila v souladu s Evropskou strategií zaměstnanosti

Před zapojením České republiky do struktur Evropské unie musel být vytvořen také institucionální rámec pro realizaci unijní politiky zaměstnanosti.

Jednalo se především o nové institucionální útvary, které vznikaly z důvodu koordinace opatření, plánování a programování ESZ, s čímž úzce souvisela i koordinace opatření pro Evropský sociální fond.

Ochrana spotřebitele, duševního a průmyslového vlastnictví

Česká republika se účastní většiny mezinárodních smluv z oblasti duševního vlastnictví.

je vázána Pařížskou úmluvou na ochranu průmyslového vlastnictví (1883), Bernskou úmluvou o ochraně literárních a uměleckých děl (1886), Mezinárodní úmluvou na ochranu nových odrůd rostlin (1961), Úmluvou o zřízení Světové organizace duševního vlastnictví (1967), Smlouvou o patentové spolupráci (1970), Úmluvou o udělování evropských patentů (1973), Dohodou o obchodních aspektech práv k duševnímu vlastnictví - TRIPS (1994), Smlouvou o známkovém právu (1994), Smlouvou Světové organizace duševního vlastnictví o právu autorském (1996), Smlouvou Světové organizace duševního vlastnictví o výkonech výkonných umělců a o zvukových záznamech (1996) atd.

Věda a výzkum, dopady na ČR

V letech 2011 a 2012 rostly výdaje na výzkum a vývoj především díky strukturálním fondům.

V posledních dvou letech k nim přibyly zdroje soukromé, a to především firem pod zahraniční kontrolou.

V roce 2014 vzrostly v České republice celkové výdaje na výzkum a vývoj (VaV) meziročně o necelou desetinu (9,6 %, 7,3 mld. Kč).

Poprvé překonaly hranici osmdesáti miliard korun (85,1 mld. Kč). Z tohoto objemu zaplatily polovinu (43 mld. Kč) firmy, třetina pocházela ze státního rozpočtu ČR (28 mld. Kč) a téměř celý zbytek (13 mld. Kč) z peněz Evropské unie.

Na meziročním nárůstu celkových výdajů na VaV se podílely především podniky. Vloni investovaly do VaV ze svých zdrojů o 5,5 mld. Kč (14 %) více než v roce 2013.

Jak si Česká republika vedla ve srovnání s ostatními státy Evropské unie, zjistíme nejlépe podle intenzity VaV (ukazatel GERD jako % HDP).

Meziroční nárůsty hlavních zdrojů financování VaV v ČR (v mld. Kč)

Daňová politika, důsledky pro ČR

Harmonizace daní v EU má přispívat k posílení společného trhu, zatraktivnění EU pro investory a pracující.

Témata, do kterých materiál patří