Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Učitelská způsobilost SZZ 2025

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.59 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

• koordinuje tvorbu a kontroluje realizaci preventivního programu školy,
• koordinuje a participuje na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislosti, násilí,
vandalismu, kriminálního chování a dalších sociálně patologických vlivů,
• koordinuje a organizačně zabezpečuje vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence
sociálně patologických jevů,
• koordinuje přípravy a realizuje aktivity zaměřené na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího
procesu a na integraci žáků/cizinců s prioritou prevence rasizmu, xenofobie a dalších jevů, které souvisí s
otázkou přijímání kulturní a etnické odlišnosti,
• vede záznamy umožňující doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence,
• ve spolupráci s třídními učiteli vyhledává rizikové skupiny žáků a poskytuje radu a kontakty na centra
apod.,
• spolupracuje s rodinou rizikových žáků, spolupracuje s ostatními orgány státní správy,
• zpracovává plán činnosti a zprávu o činnosti školního metodika prevence za školní rok jako podklad pro
výroční zprávu o činnosti školy.

Poradní orgány ředitele školy

Pedagogická rada je složena ze všech pedagogických pracovníků školy. Projednává plán práce školy,
výroční zprávu o činnosti a plnění úkolů příspěvkové organizace a dílčí i shrnující hodnocení prospěchu,
absence a chování žáků. Poradní sbor ředitelky školy je složen z ředitelky školy, jejich zástupců,
ekonomky školy, vedoucího provozního úseku, vedoucích oborů, garantů oborů, předsedů předmětových
komisí a vedoucí školní jídelny. Podílí se
koncepci školy, jejím dalším rozvoji, na tvorbě plánu práce školy organizaci daného školního roku,
projednává koncepci rozvoje pedagogické činnosti, dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
Projednává investiční i neinvestiční záměry školy, podílí se na tvorbě a schvalování rozpočtu školy.
Předmětové a oborové komise se podílí na koncepci a činnosti školy, studijních oborů/vzdělávacích
programů školy, jejím dalším rozvoji. 28 Žákovský parlament SZŠ a Studentská rada VOŠZ, je složen z
volených zástupců tříd a studijních skupin. Žákovský parlament SZŠ a Studentská rada VOŠZ jsou
samosprávným poradním orgánem, který nepodléhá řízení ze strany školy.

1.B Psychologické otázky hodnocení žáka: Funkce hodnocení. Emocionální a sociální
složka (poloha) hodnocení (emocionální dopad na žáka i rodiče, vliv na emoce žáka,
souvislost hodnocení s obrannými postoji, sebeznevýhodňující strategie, sociální
dopad hodnocení).
Funkce hodnocení žáka Hodnocení žáků není pouze nástrojem pro klasifikaci výkonu, ale plní vícero psychologických a
pedagogických funkcí:

Diagnostická funkce – poskytuje zpětnou vazbu učiteli o tom, jak si žák osvojil učivo, a pomáhá
identifikovat oblasti, které vyžadují další podporu.

Témata, do kterých materiál patří