Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBC_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.05 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky

nakupují v menších obchodech

- čeští spotřebitelé preferují velké obchodní jednotky => vliv na MSP v obchodě

Podpora MSP

- různé formy informační, materiální a finanční podpory

Příklady:

- motivace aktivní populace k podnikání

- usnadnění vzniku, registrace a rozběhu nových podniků a stabilizace existujících

- poskytování zvýhodněných služeb v poradenství

- nabídka různých forem dotací a podpor

- poskytování daňových výhod

- dostupnost podnikatelských úvěrů

- nabízení nízkých nájmů v podnikatelských subjektů

- přímá podpora

- poskytována na základě splnění podmínek různých nabízených programů

- vyhlašována převážně jednotlivými ministerstvy

- především finanční příspěvky, dotace, dále podnikatelské úvěry se zvýhodněným

úrokem apod.

- nepřímá podpora

- zaměřena na vytváření příznivého prostředí pro MSP

- např. snižování byrokracie a administrativní zátěže podnikatelů, školení a podpora

vzdělávání v oblasti řízení, pomoc při zavádění managementu kvality apod.

Organizace poskytující služby podnikatelům v ČR:

- vládní organizace

- založeny především za informačním účelem (= poskytování poradenství)

- CzechInvest, CzechTrade, Regionální poradenská a informační centra (RPIC), Centrum

pro regionální rozvoj České republiky

- nevládní organizace

- Agrární komora, Hospodářská komora, Asociace malých a středních podnikatelů a

živnostníků ČR, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR

- finanční instituce pro podporu podnikání

- Českomoravská záruční a rozvojová banka

5. přednáška

Maloobchod, maloobchodní síť a její členění, druhy maloobchodních činností

- maloobchodní činnost nákup zboží od velkoobchodu či od výrobce a jeho následný prodej konečnému spotřebiteli bez dalšího zpracování
- úkol maloobchodu :
- cílevědomá koncentrace vybraných skupin zboží od logického celku zjištění takové nabídky zboží, která odpovídá z hlediska místa, času, druhů, množství, kvality a cenové úrovně požadavkům strany poptávky (tj. konečným spotřebitelům)

- základním prvek každého obchodního podnikání obchodní jednotka (OJ)

Maloobchodní síť a členění

- „soubor jednotlivých obchodních jednotek, zajišťujících přesun zboží až ke konečnému spotřebiteli“, resp. „uspořádaný soubor (systém) provozních jednotek maloobchodu, s jejich vzájemnými vazbami“
- z hlediska místní působnostiobchodní jednotky (OJ) různých firem si navzájem konkurují

- OJ vždy reflektují svůj konkrétní podnikatelský model a sortimentní zaměření

- maloobchodní trh v dnešní době – velmi nasycen saturován

- přetlak na straně nabídky ostrý konkurenční boj
- vedle konkurenčních vazeb - existují kooperační a koordinační aktivity jednotlivých OJ

Tradiční rozdělení maloobchodní sítě:

- základní kategorie:

Témata, do kterých materiál patří