OBC_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
nakupují v menších obchodech
- čeští spotřebitelé preferují velké obchodní jednotky => vliv na MSP v obchodě
Podpora MSP
- různé formy informační, materiální a finanční podpory
Příklady:
- motivace aktivní populace k podnikání
- usnadnění vzniku, registrace a rozběhu nových podniků a stabilizace existujících
- poskytování zvýhodněných služeb v poradenství
- nabídka různých forem dotací a podpor
- poskytování daňových výhod
- dostupnost podnikatelských úvěrů
- nabízení nízkých nájmů v podnikatelských subjektů
- přímá podpora
- poskytována na základě splnění podmínek různých nabízených programů
- vyhlašována převážně jednotlivými ministerstvy
- především finanční příspěvky, dotace, dále podnikatelské úvěry se zvýhodněným
úrokem apod.
- nepřímá podpora
- zaměřena na vytváření příznivého prostředí pro MSP
- např. snižování byrokracie a administrativní zátěže podnikatelů, školení a podpora
vzdělávání v oblasti řízení, pomoc při zavádění managementu kvality apod.
Organizace poskytující služby podnikatelům v ČR:
- vládní organizace
- založeny především za informačním účelem (= poskytování poradenství)
- CzechInvest, CzechTrade, Regionální poradenská a informační centra (RPIC), Centrum
pro regionální rozvoj České republiky
- nevládní organizace
- Agrární komora, Hospodářská komora, Asociace malých a středních podnikatelů a
živnostníků ČR, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR
- finanční instituce pro podporu podnikání
- Českomoravská záruční a rozvojová banka
5. přednáška
Maloobchod, maloobchodní síť a její členění, druhy maloobchodních činností
- maloobchodní činnost nákup zboží od velkoobchodu či od výrobce a jeho následný prodej konečnému spotřebiteli bez dalšího zpracování
- úkol maloobchodu :
- cílevědomá koncentrace vybraných skupin zboží od logického celku zjištění takové nabídky zboží, která odpovídá z hlediska místa, času, druhů, množství, kvality a cenové úrovně požadavkům strany poptávky (tj. konečným spotřebitelům)
- základním prvek každého obchodního podnikání obchodní jednotka (OJ)
Maloobchodní síť a členění
- „soubor jednotlivých obchodních jednotek, zajišťujících přesun zboží až ke konečnému spotřebiteli“, resp. „uspořádaný soubor (systém) provozních jednotek maloobchodu, s jejich vzájemnými vazbami“
- z hlediska místní působnosti – obchodní jednotky (OJ) různých firem si navzájem konkurují
- OJ vždy reflektují svůj konkrétní podnikatelský model a sortimentní zaměření
- maloobchodní trh v dnešní době – velmi nasycen saturován
- přetlak na straně nabídky ostrý konkurenční boj
- vedle konkurenčních vazeb - existují kooperační a koordinační aktivity jednotlivých OJ
Tradiční rozdělení maloobchodní sítě:
- základní kategorie: