Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBC_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.05 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky

- chudoba a sociální vyloučení (snížit počet lidí, kteří jsou chudobě a sociálnímu vyloučení

vystaveni)

- 3 základní oblasti představující zdroje růstu a pracovních míst:

- inteligentní růst (stimulace občanů, aby zvyšovali svou kvalifikaci a pravidelně ji

doplňovali o nové poznatky)

- udržitelný růst (vytvoření konkurenceschopnější nízkouhlíkové ekonomiky, ochrana

životního prostředí, zlepšování podnikatelského prostředí, vzdělávání

spotřebitelů)

- růst podporující začlenění (modernizace pracovních trhů a systémů sociálního

zabezpečení, vytvoření ekonomiky s vysokou zaměstnaností přinášející

hospodářskou, sociální a územní soudržnost)

Podnikatelské prostředí České republiky

Charakteristiky:

- vysoká míra otevřenosti ekonomiky

- vysoké zapojení do obchodu Evropské unie (EU)

- závislost českého hospodářství na stavu ekonomiky v Německu (!)

- konsolidovaný a stabilní bankovní sektor s dodatečnou nabídkou finančních služeb

- složitost a neustálé změny daňového systému (!)

- nestabilní politické prostředí (!)

- nedostatečná infrastruktura pro podnikání

- nízký stupeň inovačních aktivit

- limitovaný trh práce kvůli vysokým nákladům na pracovní sílu

- nedostatečná mobilita pracovníků

- regionálně nevyvážená struktura odvětví (dáno historicky)

- v důsledku ekonomické a finanční krize a následné recese vznikají rozdíly mezi regiony

v míře nezaměstnanosti, v zániku malých podniků a ve snižující se kupní síle obyvatelstva

Z mezinárodních srovnávání vyplývá:

- české podniky jsou úspěšnými subdodavateli s výrazným omezením aktivního salda

obchodní bilance téměř výhradně na sousední země

- tj. ČR může být charakterizována jako výrobní základna pro trhy v Evropě a blízkém okolí

- podnikatelský sektor ČR – dosud slabý, málo založený na inovacích a přímých vztazích

s koncovými zákazníky

- jeho rozvoj je silně závislý na poptávce ze strany nadnárodních korporací

lokalizovaných mimo ČR

Pro zlepšení podnikatelského prostředí byly přijaty zásadní strategické dokumenty:

- strategie mezinárodní konkurenceschopnosti ČR na roky 2012 až 2020

- koncepce podpory malých a středních podnikatelů na období let 2014 až 2020

- strategický rámec udržitelného rozvoje ČR (platí od roku 2010)

- národní inovační strategie

Malé a střední podnikání a jeho role v obchodě (MSP)

- sektor malého a středního podnikání tvoří významnou součást každé ekonomiky

- vedle ekonomické funkce plní roli politickou a stabilizační

- EU a ČR si je vědoma nezastupitelné úlohy tohoto sektoru při zabezpečení:

- ekonomické stability

- zaměstnanosti

- zahraničního obchodu

- regionální a sociální stability

=> proto se snaží podporou MSP zlepšit růst, podmínky, technologickou úroveň a zejména konkurenceschopnost

Témata, do kterých materiál patří