Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




OBP2_-_přednášky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.51 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Přednášky z Obchodního podnikání 2.
  • většinou písemná podoba, či osobní prezentace;

  • pozor na pořizování fotodokumentace či videa !!! pořizování záznamů je diskutabilní.

6.7 Parametry měřené metodou mystery shopping

  • Cíl = odhalit především slabé stránky společnosti, ve kterých je možné se zlepšovat

  • mystery shopper zjišťuje a hodnotí:

  • přijetí hovoru, přivítání, zjištění požadavků;

  • dobu čekání;

  • komunikační dovednosti a schopnosti zaměstnanců;

  • první dojem z prodejního místa, interiéru a chování zaměstnanců;

  • upravenost zaměstnanců a jejich vzhled;

  • kontakt se zákazníkem, oslovení zákazníka, započetí komunikace;

  • míru zjištění potřeb zákazníka;

  • vstřícnost a ochotu pracovníka;

  • znalosti pracovníka o produktech a službách, rozsah nabídky;

  • snahu pracovníka uzavřít obchod či poskytnout informace;

  • sdělení informací o poprodejních službách, poskytnutí informace o záručních lhůtách, o vyřizování záručních a pozáručních oprav;

  • rozloučení se zákazníkem, poděkování za návštěvu;

  • dodržování standardů, dodržování pracovní doby a postupů zaměstnance.

6.9 Základní zásady mystery shoppingu dle SIMAR

  • Pozorovaný a zkoumaný subjekt neví, že je zkoumán.

  • Dodržuje práva zkoumané osoby.

  • Musí zaručit, aby výsledky byly důvěrné a zkoumaná osoba či subjekt nebyly nějakým způsobem poškozeny v práci.

  • Musí chránit osobní údaje (bezpečnostní záruky, aby osobní údaje nebyly přístupné pro neoprávněné osoby).

  • Vždy se musí postupovat dle platné legislativy.

  • Výsledky výzkumu se nesmí použít jako jediný důvod k ukončení pracovního poměru či postihu pracovníků a zaměstnanců.

  • Zabezpečit, aby osoby při výzkumu nebyly dotazovány na to, co není zákonné a co by je mohlo nějakým způsobem psychicky ovlivňovat a způsobovat obavy o osobní bezpečnost.

Přínosy mystery shoppingu

- detailní zmapování vlastního nebo konkurenčního způsobu prodeje

- získání informací o provozu

- podklady pro rozvoj pracovníků

- zlepšit úroveň nabízených služeb

- zvýšit spokojenost zákazníků a porozumět jim

7. přednáška

Zahraničněobchodní politika

= soubor cílů a nástrojů, jimiž vláda přímo či nepřímo reguluje rozsah a strukturu zahraničního obchodu

= chování státu vůči zahraničnímu obchodu

= součást hospodářské politiky a zároveň zahraniční politiky státu

  • zapojení země do systému světového obchodu zbožím a službami, ovlivňuje stát

  • cíle obchodní politiky:

  1. dlouhodobé – růst blahobytu země a efektivní zapojení do mezinárodní dělby práce

  2. krátkodobé – snahy po odstranění nežádoucího vývoje platební či obchodní bilance, nebo ochrana slabých domácích výrobků před zahraniční konkurencí

  • Součást hospodářské politiky a zároveň zahraniční politiky státu

  • Dvojí vazba = zdroj určitých napětí, kdy potřeby hospodářské politiky se mohou dostat do rozporu se zahraničně politickou orientací země

Témata, do kterých materiál patří