OBP2_-_přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
většinou písemná podoba, či osobní prezentace;
pozor na pořizování fotodokumentace či videa !!! pořizování záznamů je diskutabilní.
6.7 Parametry měřené metodou mystery shopping
Cíl = odhalit především slabé stránky společnosti, ve kterých je možné se zlepšovat
mystery shopper zjišťuje a hodnotí:
-
přijetí hovoru, přivítání, zjištění požadavků;
-
dobu čekání;
-
komunikační dovednosti a schopnosti zaměstnanců;
-
první dojem z prodejního místa, interiéru a chování zaměstnanců;
-
upravenost zaměstnanců a jejich vzhled;
-
kontakt se zákazníkem, oslovení zákazníka, započetí komunikace;
-
míru zjištění potřeb zákazníka;
-
vstřícnost a ochotu pracovníka;
-
znalosti pracovníka o produktech a službách, rozsah nabídky;
-
snahu pracovníka uzavřít obchod či poskytnout informace;
-
sdělení informací o poprodejních službách, poskytnutí informace o záručních lhůtách, o vyřizování záručních a pozáručních oprav;
-
rozloučení se zákazníkem, poděkování za návštěvu;
-
dodržování standardů, dodržování pracovní doby a postupů zaměstnance.
6.9 Základní zásady mystery shoppingu dle SIMAR
Pozorovaný a zkoumaný subjekt neví, že je zkoumán.
Dodržuje práva zkoumané osoby.
Musí zaručit, aby výsledky byly důvěrné a zkoumaná osoba či subjekt nebyly nějakým způsobem poškozeny v práci.
Musí chránit osobní údaje (bezpečnostní záruky, aby osobní údaje nebyly přístupné pro neoprávněné osoby).
Vždy se musí postupovat dle platné legislativy.
Výsledky výzkumu se nesmí použít jako jediný důvod k ukončení pracovního poměru či postihu pracovníků a zaměstnanců.
Zabezpečit, aby osoby při výzkumu nebyly dotazovány na to, co není zákonné a co by je mohlo nějakým způsobem psychicky ovlivňovat a způsobovat obavy o osobní bezpečnost.
Přínosy mystery shoppingu
- detailní zmapování vlastního nebo konkurenčního způsobu prodeje
- získání informací o provozu
- podklady pro rozvoj pracovníků
- zlepšit úroveň nabízených služeb
- zvýšit spokojenost zákazníků a porozumět jim
7. přednáška
Zahraničněobchodní politika
= soubor cílů a nástrojů, jimiž vláda přímo či nepřímo reguluje rozsah a strukturu zahraničního obchodu
= chování státu vůči zahraničnímu obchodu
= součást hospodářské politiky a zároveň zahraniční politiky státu
zapojení země do systému světového obchodu zbožím a službami, ovlivňuje stát
cíle obchodní politiky:
-
dlouhodobé – růst blahobytu země a efektivní zapojení do mezinárodní dělby práce
-
krátkodobé – snahy po odstranění nežádoucího vývoje platební či obchodní bilance, nebo ochrana slabých domácích výrobků před zahraniční konkurencí
-
Součást hospodářské politiky a zároveň zahraniční politiky státu
-
Dvojí vazba = zdroj určitých napětí, kdy potřeby hospodářské politiky se mohou dostat do rozporu se zahraničně politickou orientací země