Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Konstrukce a dopravní stavby - otázky ke zkoušce

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.88 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- metro, tramvaj, trolejbus, autobus, příměstská železnice

4. Odstavné a parkovací plochy pro silniční motorovou dopravu

Parkovište se navrhují podle potreby, vymezené závery dopravního rešení územních plánu}a to poblíž komunikací rychlostních a sberných dále se mohou budovat jako parkovište záchytná na obvodu mesta nebo jeho centrální oblasti, za predpokladu jejich rychlého a kapacitního spojení s centrem prostřednictvím MHD. Vjezd a výjezd vozidel nesmí rušit prubežnou dopravu. Parkovište má býtumísteno tak, aby nevznikaly zbytecné zajíždky a ztrátové casy s docházkou k cíli. Parkovací pruhy a pásy se nepripouští zrizovat v rozhledových polích križovatek, dále v úsecích, kde je treba zrídit radící pruhy. Parkovište musí být vhodne umísteno, aby jeho provoz neobtežoval okolí (obytnou zástavbu, pracovište, rekreacní plocha aj.).Kolem parkovišt se doporučuje zrizovat pásy nízké a vysoké zelene, které tlumí hluk i zabranují šírení zplodin výfukových plynu a zadržují zvírený prach. Nejmenší vzdálenosti od objektu i križovatek jsou ruzné podle druhu hygienické ochrany uvažované ci

stávající zástavby. Pocet stání osobních automobilu je závislý na stupni automobilizace obyvatelstva,

kdy pocítáme ve výhledu, že pripadne jeden osobní automobil na 3,5 obyvatele (1 automobil = 1 rodina). Podle druhu objektu se stanoví odpovídající pocet stání. Plošná jednotka pro parkovací stání je jeden automobil s potrebným manipulacním prostorem po bocích vozidla (jednou polovinou), pred a za ním. Pro naše podmínky vycházíme z velikosti jednoho stání pro osobní automobil 2,50 x 5,00 m

Razení osobních automobilu na parkovišti i celková plocha parkovište závisí na poctu, velikosti a usporádání parkovacích stáni a na jejich poloze k vnitrní komunikaci. Rozeznáváme parkování podélné, parkování pod úhlem 45° nebo 60° a parkování kolmé.

V centrálních oblastech velkých mest se setkáváme s naprostým nedostatkem parkovacích ploch v jedné úrovni. Pristupujeme proto k výstavbe mimoúrovňových parkovišt,která jsou v podstate prechodem ke garážím.

Garáže jsou zastrešené prostory urcené k dlouhodobému parkování, prípadne odstavení vozidel. Mohou být rešeny jako jednotlivé, urcené pro jedno vozidlo. Umístují se v okrajových cástech mesta v predzahrádkách rodinné zástavby.

Garáže radové se buduji v okrajových ctvrtích mesta nebo v oblastech s polootevřenou zástavbou. Jsou to vlastne sdružené garáže jednotlivé a umístují se do zelených ploch mezi sousední domy, do proluk mezi domy a do dvoru.

Ve ctvrtích s polootevreným zastavením se navrhují garáže hromadné.Jsou rešeny jako objekty halové, v nichž jednotlivá stání nejsou delena na boxy. Mají krytou jízdní dráhu. Mohou být staveny jako zcela nebo cástecne uzavrené haly.

V obytných ctvrtích s uzavreným víceetážovým zastavením a v centru mesta se budují garáže poschodové. Mohou být rešeny jako podzemní využívající možnosti vestavení do sklepu, pod ulicemi, dvory nebo parky. Jsou urceny pro vetší pocet osobních automobilu.

Témata, do kterých materiál patří