Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




prednasky-2016-2017

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.86 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

•  multiplikačním efektu 

•  vytváření podnikatelských příležitostí 

PŘÍNOSY MICE AKCÍ PRO REGION A STÁT 
Ekonomické přínosy 

•  Tvorba nových pracovních míst 

•  Útrata návštěvníků a přímý, nepřímý i indukovaný vliv na příjmy 

•  Zlepšení platební bilance státu (tzv. neviditelný export) 

•  Zvýšení příjmů do státního i místních rozpočtů 

•  Stimulování investic do místní infrastruktury 

•  Stimulování rozvoje MSP 

•  Vytížení oblasti i mimo sezónu 

Ostatní přínosy  

•  Podpora sociálního rozvoje lidí a oblasti samotné 

•  Vybudování „sebevědomí“ místních obyvatel pyšnící se konáním akcí nadnárodního významu 

•  Péče o kulturní, přírodní a jiné památky 

•  Efektivní využívání přírodních zdrojů 

•  Zvýšení  image  místa,  regionu,  oblasti,  státu  –  tím  i  zvýšení  zájmu  o  tuto  oblast  z  hlediska 

dalších aktivit 

•  Zvýšení motivace místních obyvatel k doplnění vzdělání 

•  Zvýšení  kvality  života  vlivem  přísunu  finančních  prostředků  nejen  do  rozpočtů  domácností 

(platy), ale i do rozpočtu místních orgánů 

•  Potenciální zvýšení počtu obyvatel v lokalitě – dlouhodobé hledisko 

•  Přísun investic do „vzhledu“ lokality (infrastruktura a její údržba…) 

TRENDY V KONGRESOVÉM CESTOVNÍM RUCHU - sběrem informací o kongresovém cestovním ruchu se zabývají dvě asociace: 

•  Union of International Associations (UIA) 

•  International  Congress  and  Convention  Association  (ICCA)  –  organizace  využívají  jiné 

metody šetření rozdílný pohled na kongresový cestovní ruch 

MICE TOURISM - v podstatě B2B 
-  funguje  v  podstatě  na  základě  veřejných  soutěží  (kandidatury  –  obdoba  kandidatur  např.  na 
olympiády) 
- nutnost spolupráce subjektů (větší kongres není schopno zajistit jedno zařízení) 
-  velké  propojení  na  veřejnou  správu  (je  běžné  dávat  slevy,  výhodné  jízdenky  apod.)  =>  důvod: 
kongresový turisté utrácejí více než běžní 
- PCO – professional congress organiser 

Témata, do kterých materiál patří