Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




prednasky-2016-2017

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (2.86 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

•  Teorie řízení 

HETEROGENNÍ SYSTÉMY - spolupracují podniky s různým předmětem podnikání, které se však vzájemně doplňují 
- v rámci lyžařských rezortů např. spolupráce provozovatelů lanovek a vleků, hoteliérů, restauratérů a 
např. dopravních firem 
VERTIKÁLNÍ SPOLUPRÁCE NA TRHU CR - podniky a organizace – činnost v souladu s cíli CR 
-  sdružení  CR  –  vertikální  integrace  (uspokojují  potřeby  zákazníka  od  rozhodnutí  o  dovolené  až  po 
návrat z dovolené) 
Letecké společnosti + hotelové řetězce + pronájem aut (+ internetoví prodejci zájezdů) 
-  integrovaný  management  založený  na  spolupráci,  uvědomění  si  společných  zájmů  –  samosprávy, 
podnikatelů, obyvatel, účastníků CR 
- v současné době dochází např. na evropském trhu ke konsolidaci TUI, Thomas Cook 

PĚT ROZMĚRŮ SDRUŽOVÁNÍ 

•  Čas 

•  Spolupráce na základě komunikačních prostředků 

•  Spolupráce dle prostorové dimenze 

•  Obsah spolupráce 

•  Potenciál spolupráce dle formy 

Výhody spolupráce 

•  Efektivnější a účinnější prostředky CR 

•  Možnost rozložení nákladů – na technologie, informační systémy, marketing atd. 

•  Redukování rizika a nejistoty 

Nevýhody spolupráce 

•  Určitá ztráta samostatnosti 

•  Posuzování podle nejslabšího článku 

•  Možnost vzniku konfliktů 

FRANCHISING - marketingový systém distribuce zboží, služeb nebo technologie, který je založen na spolupráci mezi 
právně  a  finančně  samostatnými  a  nezávislými  stranami  -  franchisorem  (poskytovatelem)  a 
franchisanty (příjemci, uživateli) 
- franchisor zaručuje svým franchisantům právo a zároveň jim ukládá povinnost provozovat obchodní 
činnost v souladu s jeho koncepcí 
- franchisové poplatky - platby, které platí franchisant franchisorovi za licenci a služby 

Témata, do kterých materiál patří