prednasky-2016-2017
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
• Teorie řízení
HETEROGENNÍ SYSTÉMY - spolupracují podniky s různým předmětem podnikání, které se však vzájemně doplňují
- v rámci lyžařských rezortů např. spolupráce provozovatelů lanovek a vleků, hoteliérů, restauratérů a
např. dopravních firem
VERTIKÁLNÍ SPOLUPRÁCE NA TRHU CR - podniky a organizace – činnost v souladu s cíli CR
- sdružení CR – vertikální integrace (uspokojují potřeby zákazníka od rozhodnutí o dovolené až po
návrat z dovolené)
Letecké společnosti + hotelové řetězce + pronájem aut (+ internetoví prodejci zájezdů)
- integrovaný management založený na spolupráci, uvědomění si společných zájmů – samosprávy,
podnikatelů, obyvatel, účastníků CR
- v současné době dochází např. na evropském trhu ke konsolidaci TUI, Thomas Cook
PĚT ROZMĚRŮ SDRUŽOVÁNÍ
• Čas
• Spolupráce na základě komunikačních prostředků
• Spolupráce dle prostorové dimenze
• Obsah spolupráce
• Potenciál spolupráce dle formy
Výhody spolupráce
• Efektivnější a účinnější prostředky CR
• Možnost rozložení nákladů – na technologie, informační systémy, marketing atd.
• Redukování rizika a nejistoty
Nevýhody spolupráce
• Určitá ztráta samostatnosti
• Posuzování podle nejslabšího článku
• Možnost vzniku konfliktů
FRANCHISING - marketingový systém distribuce zboží, služeb nebo technologie, který je založen na spolupráci mezi
právně a finančně samostatnými a nezávislými stranami - franchisorem (poskytovatelem) a
franchisanty (příjemci, uživateli)
- franchisor zaručuje svým franchisantům právo a zároveň jim ukládá povinnost provozovat obchodní
činnost v souladu s jeho koncepcí
- franchisové poplatky - platby, které platí franchisant franchisorovi za licenci a služby